Estonian Air: loobume alatiseks Boeingist

Enn Tosso
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Laura Oks / Postimees

Estonian Airi avalike suhete juht Ilona Eskelinen ütles, et viimasest Boeing 737-st loobutakse seetõttu, et see on ettevõtte vajadusteks liiga suur. Täna kell 18.00 teeb lennuk viimase proovilennu - enne lõplikku lahkumist -, sest sõiduvahend seisis eelmisest sügisest saati angaaris.

Selleks, et ökonoomselt ja efektiivselt majandada, vajab Estonian Air Eskelinen selgituse kohaselt optimaalse suurusega ja ühte tüüp lennukeid. Iga erineva lennukitüübiga kaasnevad lisakulud, nagu varuosade ladu, tüübikoolitus jne. Kuni 2015. aastani jääb Estonian Airi lennukiparki kaks lennukitüüpi - Embraerid ja Bombardierid, ent ettevõtte eesmärk on minna üle ühele lennukitüübile.

«Antud turutingimuste juures on meie jaoks kõige optimaalsemad 76-88 istekohaga lennukid, Boeing oli liiga suur. Lisaks oli Boeingu liisingleping lõppemas,» ütles Eskelinen selgituseks, miks lennukist loobuti.

Estonian Air tagastab lennuki liisinguandjale SMBC, kes teeb lepingu uue liisinguvõtjaga. «Meil pole voli liisinguandja eest kõneleda,» ei soostunud ta ütlema, kuhu lennuk edaspidi suundub.

«Boeing on suur ja mugav lennuk,» iseloomustas Eskelinen aastaid teeninud lennukit,  kuid küsimuse peaks tema hinnangul esitama pigem sellise nurga alt, et milline lennuk sobib eesmärkide ja turu vajadustega. «Väiksemate lennukitega saame pakkuda paremat lennugraafikut,» selgitas ta.

Tulevikus enam Boeinguid kasutatda ei plaanita - kuni 2015. aastani jääb Estonian Airi lennukiparki kaks lennukitüüpi  - Embraerid ja Bombardierid. «Meie eesmärk on minna üle ühele lennukitüübile. Teiesõnu, on selleks Embraerid või Bombardierid,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles