Uuring: välismaalase jaoks on kallim elada Luandas

Mari Kamps
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Angola meeskonna fännid.
Angola meeskonna fännid. Foto: Reuters / Scanpix

Konsultatsioonifirma

ECA International

uuringu järgi on välismaalase jaoks kõige kallim elada Angola pealinnas Luandas, sellele järgnevad neli Jaapani linna - Tokyo (eelmisel aastal 13.), Nagoya (20.), Yokohama (15.) ja Kobe (29.).


Esikümnesse mahuvad Taani pealinn Kopenhaagen (eelmisel aastal 4.), Norra pealinn Oslo (2.) ning Šveitsi linnad Genf (6.), Zürich (8.) ja Basel (9.).

Soome pealinn Helsingi, mis eelmisel aastal platseerus 11. kohale, on nüüd 14.

Manhattan New Yorgis hüppas 84-lt kohalt 17., Venemaa pealinn Moskva kukkus 5. kohalt 23.

Luanda oli tabeli liider ka eelmisel aastal. Aasia suurlinnade järsu tõusu taga on aga rahvusvaluutade tugevnemine.

Tokyo on välismaalase jaoks jätkuvalt Aasia kalleim linn ja seda peamiselt jeeni tugevuse pärast teiste oluliste valuutade suhtes.

Aasia linnade esikümnes on pärast nelja Jaapani linna Peking, Shanghai, Hongkong, Shenzhen, Guangzhou ja Singapur.

«Aasia valuutade tugevnemine on põhiline faktor, mis muutis piirkonna välismaalaste jaoks kallimaks, kui see oli 12 kuud tagasi,» selgitas ECA Internationali Aasia regiooni direktor Lee Quane.

«Sel perioodil on jüaan jätkanud tugevnemist ja jeen on kerkinud USA dollari suhtes koguni 8 protsenti. Mitmed lääne valuutad, nagu naelsterling, euro ja Šveitsi frank, on aga nõrgenenud. Sel tulemusel märkavad nendest riikidest saabuvad inimesed 12 kuu taguste hindadega võrreldes nüüd suuri erinevusi.»

Välismaalase elamiskulusid mõjutavad näiteks inflatsioon, toiduainete kättesaadavus ja valuutakurss, mis võivad avaldada mõju töötasule.

Selleks, et aidata rahvusvahelistel firmadel arvutada välismaalastest töötajate palku, viib ECA kaks korda aastas läbi vajaliku uuringu, võrreldes tarbijate harilikke ostukorve ja teenuseid enam kui 370 paigas üle kogu maailma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles