On vana tõde, et kui just peolooma kuvandit endale luua ei taha, siis ei tasu ka oma peopilte internetiavarustesse riputada. Hiljutine CareerBuilderi uuring lisab sellele kinnitust, tuues välja fakti, et personalispetsialistid hindavad tulevasi töötajaid rohkem kui kunagi varem selle järgi, mida need on oma avalikele sotsiaalmeedia lehekülgedele riputanud.
Eputad Facebookis peopiltidega? Ettevaatust, tööandjad vaatavad sellele väga viltu
Selgub, et viimase aastaga on sotsiaalmeedia muutunud paljude tööandjate jaoks otsustava tähtsusega infoallikaks kandidaatide kohta. Kui aasta tagasi tunnistas samalaadses uuringus 9 protsenti tööandjatest, et nad on leidnud kandidaatide kohta sotsiaalmeediast infot, mis takistas neil inimest palkamast, siis tänavuses uuringus oli nende tööandjate osakaal juba 43 protsenti.
Uuring hõlmas 2100 personalijuhti ja –spetsialisti. Neist 39 protsenti tunnistasid, et kasutavad sotsiaalmeedia lehekülgi uurimaks kandidaatide tausta. Personaliinimesed ütlesid, et tahavad sotsiaalmeedia abil heita pilgu inimese käitumisele ja isiksusele väljaspool ametlikku tööintervjuud ning sotsiaalmeedias leiduva abil saavad nad hinnata, kas inimene võiks sobida ettevõttesse.
Uuringus küsiti, mis on need sotsiaalmeediast välja tulevad aspektid, mis võimaliku uue töötaja kandidaadi tööandjale ebameeldivaks teevad ja ta töötajana välistaksid isegi juhul, kui kandidaat esineb tööintervjuul suurepäraselt.
50 protsenti tööandjatest ütles, et selleks on provokatiivsed ja sobimatud fotod inimese kohta
48 protsenti: profiilist selgus, et inimene tarbib alkoholi või narkootikume
33 protsenti: eelmise tööandja avalik kirumine internetis
30 protsenti: kehv suhtlemisoskus
28 protsenti: diskrimineerivad märkused rassi, soo, usu või muu kohta
24 protsenti: sotsiaalmeediast selgus, et kandidaat oli valetanud oma kvalifikatsiooni kohta.