Trükikojad naudivad rahuliku arengu aega

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ajalehed.
Eesti ajalehed. Foto: Liis Treimann / Postimees

Eesti trükitööstuses on praegu stabiilne ja rahulik aeg, kasvumärke pole lähitulevikus tõenäoliselt oodata, aga vaevalt ka erilist põrumist, kirjutab Äripäev.

Trükitööstuse arengule annab tasapisi hoogu ja avardab tegutsemisvaldkondi ka teiste töötleva
tööstuse harude, näiteks toiduainetööstuse edenemine ning uute vajaduste tekkimine.

ASi Multiprint tegevjuhi Koit Variksoo sõnul on trükitööstus vaid üks lüli pikas ahelas tarbijani ning seetõttu on tarbijale tajutavate tootmisvõimaluste avardumine ja arengu tempo seotud
enamjaolt ülejäänud osalistega.

«Ilma materjalita, mida kirjastused, toimetused ja kujundusbürood trükkimiseks toodavad, ei valmiks trükitööstuses just kuigi palju,» ütles ta. «Kui trükikodade klientuuri vajadustes hakkavad muutused juhtuma, üritavad trükikojad piisavat tootmismahtu nähes kaasa liikuda.»

See tingib olukorra, kus mõnele tekkida võivale ootusele on reageeritud varakult ning tarbijat oodatakse järele, kuid samuti on vastupidiseid juhuseid, kus tarbijal on targem sobivate võimalustega tootjat piiri tagant otsida.

Kui veel 5–6 aastat tagasi vastandati uue põlve digitrükikodade tootmise kiirust ja offset-trükikoja aeglust, siis praegu see enam nii ühetähenduslik pole.
«Piirid, kus ühel või teisel tehnoloogial on eeliseid, muutuvad pidevalt, see on tinginud olukorra, kus tavalisest trükikojast võib leida erinevate trükitehnoloogiate kasutamist,» nentis Variksoo.

Kohalik trükitööstuse turg pole viimastel aastatel mingeid kasvu märke näidanud. Oht, et ühes või teises sektoris nõudlus väheneb, on pidevalt olemas.

«Riskide hajutamiseks oleme seadnud eesmärgi, et vähemalt kolmandiku toodangust ekspordime, enamasti oleme need plaanid kerge kuhjaga ületanud,» kinnitas Variksoo.

Loe pikemalt Äripäevast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles