Turundusinimesed valisid Kubitsa Armeeniareisi nädala tippsündmuseks

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meelis Kubits korraldas suure kultuurirahva ja ettevõtjate dessandi Armeeniasse.
Meelis Kubits korraldas suure kultuurirahva ja ettevõtjate dessandi Armeeniasse. Foto: Toomas Huik

Turundusraadio selle nädala netisaade keskendus kõrghariduse turundajate vastutusele noorte tulevikuvalikute ees ning valis eelmise nädala parimaks turundusteoks Meelis Kubitsa eestvedamisel korraldatud äri- ja kultuurivahetuse suurürituse Jerevanis.

Mitmesaja inimese Armeenia pealinna sõidutamine, kontserdid, näitused, konverents ja muud üritusega seotud ettevõtmised on väga suure tähtsusega kogu Eesti jaoks ning sündmus ise aga seda imeteldavam, et seda organiseeriti erakapitali, mitte riigi raha eest.

Selle nädala turundusraadio oli saatesse palunud Tallinna Tehnikaülikooli rahvusvaheliste suhete osakonna juhataja Mariann Luguse ja Tallinna Ülikooli turundusosakonna juhataja Kadri Kiigema, et arutada koos saatejuhtide Anu-Mall Naaritsa ja Raul Kaleviga haridusturundajate võimaliku vastutuse üle selle eest, kui õppima asunud noored valitud erialal tulevikus läbi ei löö või piisavalt raha ei teeni.

Saates jäi kõlama, et Eesti ülikoolid alustavad aktiivset turundamist alles gümnaasiumi viimasele klassile ja varasemad noorte eelistused ja huvid peaksid olema kaardistatud ning kujundatud gümnaasiumites tegutsevate karjäärinõustajate poolt. Samuti märkisid nii Lugus kui Kiigema, et valdavalt on ülikoolide turunduskommunikatsioon suunatud noortele endile, mitte aga nende vanematele, nagu tuleb ette mitmetes teistes riikides, kus perekonna ja õpetajate tähtsus karjääriotsuste tegemisel on isegi kuni 50 protsenti. Mariann Lugus möönis, et Eestis on küll vanematel, ennekõike aga emadel oluline tähtsus noorte õppimisotsustel, kuid siiski mitte sedavõrd suur, et koolid end eraldi lapsevanematele turundama peaks. Pigem kipub olema nii, et mis kooli lõpetas lapsevanem, seda soovitatakse ka lapsele, lausus ta.

Kadri Kiigema sõnul on aga turunduskommunikatsioonist isegi tähtsam ülikooli kui terviku mainekujundus läbi teiste ülikoolisiseste tegurite, sealhulgas kooli brändi lubaduste tagamine igal tasandil. Seetõttu on näiteks Tallinna Ülikooli turundusosakonnal üle ülikooli väljas mitukümmend sidustöötajat ehk mõjuisikut, kes töötades teistes ülikooli allüksustes, on turundusosakonna poolt koolitatud ja informeeritud ning peavad jälgima, et avalikult väljareklaamitud lubadused ka ülikooli õppeprogrammides, loenguruumides, jm reaalselt tagataks.

Haridusturunduse teemalist Turundusraadio saadet saab internetis järelkuulata siit: http://www.mi.ee/Turundusraadio_8

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles