Veeteede amet tellib Baltic Workboatsilt teise parvlaeva

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kihnu ja Pärnu vahel kurseeriv parvlaev Liisi.
Kihnu ja Pärnu vahel kurseeriv parvlaev Liisi. Foto: Henn Soodla

Veeteede amet sõlmis esmaspäeval Baltic Workboats ASiga optsiooni kasutades lepingu teise reisiparvlaeva soetamiseks 9,4 miljoni euro eest.

Tänavu 1. märtsil sõlmis amet jääklassiga parvlaeva soetamise riigihankel Baltic Workboats ASiga hankelepingu Kihnu või Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks.

Nimetatud riigihanke laevaehitusleping näeb ette võimaluse kasutada optsiooni täiendava laeva tellimiseks töövõtjalt sama maksumusega ning samadel sätetel ja tingimustel.

Lähtuvalt 1. märtsil sõlmitud laevaehituslepingust kasutabki amet tellijana optsiooni ja töövõtja Baltic Workboats ehitab teise laeva. Teise laeva maksumus on samane esimese laeva maksumusega ehk 9,4 miljonit eurot.

Esimese laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai ja teise laeva valmimise tähtaeg 2015. aasta 31. oktoober.

Praeguseks on esimese laeva ehitusjärk jõudnud basseini mudelkatsetusteni jääs ja avamere tingimustes sõiduks.

Reisiparvlaevu plaanitakse kasutama hakata mandri ja Kihnu, mandri ja Vormsi või Sõru-Triigi liinil. Laevad on ette nähtud reisijate, autode ja lasti veoks.

Laeva maksimaalne mahutavus on 200 reisijat, kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laeva pikkus on 43,8 meetrit, laius 12 meetrit, süvis 2,7 meetrit, töökiirus täislastis 12 sõlme.

Laev peab olema suuteline liikuma 45 sentimeetri paksuses silejääs kiirusega kaks sõlme.

Projekti rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist abi määraga ligikaudu 90 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles