Eesti Energia – rohkem kui lihtsalt elektrifirma

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Energa juht Sandor Liive usub, et uus logo aitab firma tõhusamalt tööle 
panna. Põhivõrgu juht Lembit Vali nimetab oma firma samuti ümber, uus nimi on Elering.
Eesti Energa juht Sandor Liive usub, et uus logo aitab firma tõhusamalt tööle panna. Põhivõrgu juht Lembit Vali nimetab oma firma samuti ümber, uus nimi on Elering. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Energia tahab, et inimesed oleksid uhked kodumaise elektrifirma üle. 8. mail möödus 70 aastat ettevõtte asutamisest ja see päev tähistab nüüdsest ka uue Eesti Energia visuaalse identiteedi sündi.


«Eesti Energia pole ammu enam ainult elektri- või juhtmefirma, vaid ka põlevkivikaevandaja, eri allikatest elektri tootja ja erinevaid teenuseid müüv firma. Oleme energiaettevõte selle sõna kõige paremas ja mitmetähenduslikumas mõttes,» rääkis Eesti Energia muutuse tagamaadest kontserni juhatuse esimees Sandor Liive. 



Energiakontserni muutunud sisu, elektrituru avamise perspektiiv ja uued väljakutsed energiaturul tekitasid vajaduse töötada välja tulevasele konkurentsile orienteeritud turundus- ja müügistrateegia. Eesti majanduses toimunud muudatused ja energiavaldkonna areng tingisid Eesti Energia ärifookuse muutmise.



Liive sõnul oli Eesti Energia kontsern eri ettevõtete liit ligi 20 kaubamärgiga, mis ei sobinud kokku muutunud turuolukorra ja uue ärimudeliga. Samuti oli oma aja ära elanud ettevõtte visuaalne identiteet.



«Senine siniste juhtmetega logo loodi 1998. aastal võrguettevõtjast elektrifirmale ja see ei vastanud enam kontserni muutunud sisule,» selgitas Liive.



Sümbolid ühendavad

Kontserni turunduspõhimõtete väljatöötamisel lähtuti sellest, et Eesti Energial on Eesti elektriturul unikaalne oskusteave ning kogemustepagas, mis annab hea konkurentsieelise nii Eestis kui ka rahvusvahelisel tasandil. Eesti Energia tahab, et Eesti inimesed on uhked Eesti Energia kui kodumaise energiaettevõtte üle.



«Äriettevõttena tegutseme kliendi jaoks ja klient vajab oma vajaduste kohast terviklikku lähenemist, mitte killustatust,» ütles Liive.


Eesti Energia brändijuht Kristi Jõeäär lisas, et ühe kaubamärgi all on Eesti Energia arusaadavam ettevõte.



Uute turunduspõhimõtete väljatöötamine oli pikk ja tihe protsess.


«Oleme kuulanud klientide arvamusi ning kaasanud rahvusvahelise energiaturu ja kliendivajaduse alase oskusteabega asjatundjaid,» lisas Jõeäär.



Uuringutest tuli välja vähene teadlikkus Eesti Energia tegutsemisulatusest ja kontserni ettevõtete seotusest. Samas oli ootus ühe ja tugeva partneri järele. Samuti näitab maailma kogemus, et konkurentsiheitluses tulevad võitjateks kogu väärtusahelat omavad teenusepakkujad. Konkurentsitingimustes on igal ettevõttel eraldi keerulisem tegutseda kui ühtse tugeva tervikuna. Ühe märgistusega hoiame tähelepanu keskpunktis kõige olulisemat – klienti.



«Turunduspõhimõtted tõlgivad meie klientide ootused turunduseesmärkide ja tegevuste keelde, olles Eesti Energia äristrateegia – tegutseda ühe Eesti Energia kontsernina – elluviimise vahend,» rääkis Jõeäär.



Uus energia

Eesti Energia otsus oli võtta kontsernisiseselt kasutusele äristrateegiat väljendava brändi ja uued ärinimed. Selleks koondati tütarettevõtted uue visuaalse väljanägemisega Eesti Energia brändi alla.



Jõeääre sõnul on klientidele arusaadavuse ja igapäevaste kulude vähendamise seisukohalt ühtse nime ja logo kasutamine otstarbekam. Liive märkis, et ühise brändiga paraneb ettevõtetevaheline koostöö ja lihtsustub ettevõtete tegevus eri turgudel.



Koduturul jääb ettevõte kasutama Eesti Energia nime. Rahvusvaheliselt võetakse kasutusele bränd Enefit, et tagada võrdväärne konkurentsivõime rahvusvaheliste energiafirmadega, kelle nimi ja korporatiivne identiteet sobib erinevatesse keeleruumidesse ning eri turgudele. Nimi Enefit sai inspiratsiooni Eesti Energia tegevusvaldkonnast ja fraasist fit for your needs, liites kokku sõnad energy ja benefit.



Nii võtavad Eesti Energia välisturgudel toimetavad tütarettevõtted suve jooksul kasutusele ärinime Enefit.


Eesti Energia inimesi ühendava sümboli kõige lihtsam seletus on energiaallkiri – milles hõimuvad lõpmatuse märk (energia jäävus) ja inimese allkiri. Energiaallkirjaga võtame vastutuse oma sõnade ja tegude eest.



«Kogu muutuse oleme planeerinud võimalikult kuluefektiivselt, kasutuses olevad materjalid vahetame välja siis, kui nad otsa lõpevad, ning tööriided pärast kulumist,» rääkis Jõeäär.


Eesti Energia ja Enefiti visuaalse identiteedi kasutuselevõtt läheb Eesti Energiale 2009. aastal maksma 5 miljonit krooni.



Eelneva kaheaastase ettevalmistusperioodi jooksul kulus


6 miljonit krooni. See summa on läinud turu ja klientidega seotud uuringutele, kaubamärkide ja sihtturgudega tehtud uuringutele, ärinimede ja kaubamärkide registreerimisele ning visuaalide väljatöötamisele ja rakenduste tootmisele.


Just kriisi ajal tuleb luua alus tuleviku tõusudeks!



Liive sõnul teeb Eesti Energia mitut asja paralleelselt – tõhustatakse tööprotsesse ning samal ajal pannakse alus tuleviku tõusule.


«Kriisides ehitataksegi aluseid uuteks tõusudeks,» sõnas Liive.


Tema sõnul ei saa visuaalse identiteedi muutmist edasi lükata paremate aegade ootuses, sest juba praegu käib tihe konkurents klientide pikaajalise lojaalsuse pärast.


Jõeäär toonitas, et aasta enne turu avanemist on viimane aeg hakata uut märki tutvustama, et luua seoseid ja saada vabaturu uute tulijate ees eelis.



«Aasta pärast on uue visuaalse identiteediga tegelema hakata hilja, sest siis peame kogu tähelepanu koondama sisulistele pakkumistele ning konkurentsis püsimisele,» sõnas ta.


Ühtse nime ja märgi kasutamine on ka majanduslikult otstarbekam, sest tagab ettevõttele tulevikus ligi 20% kokkuhoidu turundus- ja müügikulude arvel. Praeguses majanduskeskkonnas on muutust odavam teha, sest turundus- ja kommunikatsioonitegevuste hinnad on madalamad.



Ühtse Eesti Energia loomise üks taotlusi on suurendada koostööd kontserni kuuluvate ettevõtete vahel. Ühtlustati ärinimede loogikat, võttes kasutusele Eesti Energia liite ja tegevust kirjeldavate ärinimede koosluse. Nii muutub Energoremont Eesti Energia Tehnoloogiatööstuseks. Muutuste käigus sai Eesti Põlevkivi nimeks Eesti Energia Kaevandused.


Eesti Energia nõustajateks olid Division Tallinnast ja nende partner FutureBrand Londonist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles