Hiljutine konsultatsioonifirma Booz&Co uuring näitab, et silmatorkavalt suur osa ettevõtete juhtidest ei tea tegelikult, mida nad teevad – nad viivad ellu strateegiaid, millesse neil puudub usk ja nad ei tea täpselt, kuhu nad oma ettevõttega liikuma peaksid, kirjutab Forbes.
Uuring: enamik juhte on oma tööde-tegemistega hädas
Online-uuringus osales enam kui 3500 juhti kogu maailmast. Uuringus küsiti strateegia, otsustamise, prioriteetide seadmise, kasvuplaanide ja kulude kärpimise kohta.
Tulemused oli täiesti üllatavad. Selgus, et enamik juhte olid frustreeritud paljudest prioriteetidest, mis neil oli. Siin mõned leiud uuringust:
64 protsenti küsitletutest ütles, et neil on liiga palju prioriteete ja see tekitab suuri pingeid;
54 protsenti olid veendumusel, et ei kliendid ega töötajaid ei mõista nende strateegiat;
Ainult 33 protsenti juhtidest tunnistas, et nende firma põhivõimekused- ja oskused on kooskõlas ettevõtte strateegiaga.
Üle poole vastanutest ütlesid, et neil on küll tõsised strateegilised väljakutsed, kuid firma poolt puuduvad vahendid strateegia elluviimise toetamiseks. 55 protsenti juhtidest tunnistas, et nad on iga päev hädas otsuste tegemisega, mis peaksid toetama ettevõtte strateegiat.
Uuringus ei olnud vaatluse all vaid juhtide frustratsioon, vaid otsiti seoseid ka strateegia, töötajate ja klientide vahel. Ettevõtetes, kus asjad olid korras ehk et kus firmas leiduvad teadmised ja võimed olid kooskõlas strateegiaga, raporteerisid ligi pooled ettevõtted turu keskmisest suuremast tulude kasvust. See pole küll enamus, kuid siiski julgustav number. Neist firmadest, kus võimed toetasid strateegiat vaid osaliselt, kasvasid vaid 26 protsenti kiiremini turu keskmisest.
Booz tegi samalaadse uuringu ka aasta tagasi ning tulemused polnud ka siis head. Tõsi, sel aastal on olukord veelgi halvenenud.