Juhid ootavad pisemat kindlustusmakset

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raskete liiklusõnnetuste vähenemine lubab loota liikluskindlustuse odavnemist.
Raskete liiklusõnnetuste vähenemine lubab loota liikluskindlustuse odavnemist. Foto: Margus Ansu

Liikluskindlustuse kogukahju oli esimeses kvartalis veerandi võrra aastatagusest väiksem, mis annab lootust, et kindlustusseltsid lasevad alla ka liikluskindlustuse hindu.



Liiklusõnnetuste esimese kvartali kogukahju oli 158 miljonit krooni ehk veerandi võrra väiksem kui aasta tagasi ning liikluskindlustuse fondi (LKF) teatel on suure languse taga eeskätt liiklusõnnetuste vähenemine, aga ka õnnetusjuhtumi keskmise kahju vähenemine.

Kui mullu esimeses kvartalis sattus tuhandest kindlustatud sõidukist avariisse keskmiselt 56, siis tänavu esimeses kvartalis vaid 46. See tähendab, et õnnetuste hulk on vähenenud ligi viiendiku võrra. Keskmise kahju suurus oli 24 320 krooni, mis on umbes kümnendiku võrra väiksem kui mullu esimeses kvartalis.

LKFi juht Kristjan Niinemaa pani suure osa edust liikluskultuuri paranemise ja liiklustiheduse vähenemise arvele, kuna liiklusjärelevalve sama mahu juures kahanes tunduvalt väärtegude arv.

«Näiteks kiiruse ületamisi registreeriti võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga veerandi võrra vähem,» selgitas ta. «Oluline mõju on ka liiklustiheduse kahanemisel,» möönis ta.

LKF registreeris aasta esimese kolme kuuga 6600 õnnetust ehk keskmiselt 91 õnnetust päevas.

«Kui stabiilses kindlustusportfellis kahjude arv märgatavalt alaneb, ja seda püsivalt, siis on kindlustusseltsil kindlasti põhjust korrigeerida oma riskide hinnastamist ja tariife,» tunnistas Ergo kindlustusdirektor Andres Konsap. «Selles valguses võiks turul tekkida olukord, kus viimastel aastatel jõudsalt kasvanud kindlustuspreemiad hakkavad alanema.»

If Eesti Kindlustuse Balti kindlustusüksuse juht Mihkel Uibopuu sõnas aga, et praeguseks on hinnad langenud.

«Keskmistes maksetes on vastav vähenemine näha tervikportfelli suhtes juba esimese kvartali tulemustes. Kuna hinnakujunduses arvestatakse kahjususe trendi muutustega, siis vastav muutus kajastub hindades jooksvalt,» ütles ta.

Uibopuu lisas, et praegu ei ole väga üllatuslikke trendimuutusi olnud, seega on käesolev hinnapoliitika ennast selgelt õigustanud.

Ka Seesam Kindlustuse juht Andri Püvi märkis, et kindlustuse hinnad on juba langenud, kuid samas ei osanud ta öelda, kui palju, põhjendades, et see on piirkonniti erinev.
Ta nentis, et remonditööd ja varuosad on mingil määral odavnenud, mis on mõjutanud hinnalangust.

Kas hinnad langevad veel, ei osanud Püvi öelda, märkides, et see sõltub majanduse üldisest seisust.

Kulude kokkuhoiuks on Seesamis tehtud väike palgakärbe ja hoitud kokku ka muude administratiivkuludega.

Sõidukite kaitse


•    Liikluskindlustuse keskmine päevamakse langes esimeses kvartalis 1,5 protsenti, 5,59 kroonini. Võrreldes 2008. aasta keskmisega on päevamakse langus olnud 2,5 protsenti.


•    Märtsi lõpuks olid 342 000 era- ja juriidilist isikut kindlustanud ühtekokku 567 000 sõidukit. Liikluskindlustuse klientide arv on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga tõusnud 2,2 protsenti.


•    Liikluskindlustust pakub 10 kindlustusandjat.


Allikas: PM

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles