Eesti veebikauplejad kasvatasid käivet

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebikauplejate käive on kasvanud.
Veebikauplejate käive on kasvanud. Foto: SCANPIX

Eesti e-kaubanduse liidu küsitlusest selgus, et aastal 2012 said üle miljoni eurost käivet nautida Eesti turul seitse protsenti küsimustikule vastanud 88-st e-kauplejast.

500 000 – 1 miljoni euro suurust käivet tegid Eestis 6 protsenti ettevõtjatest. Aasta varem said üle miljoni euro käivet vaid 2 protsenti vastanud 85-st ettevõtjast.

Väljaspool Eestit nautisid 2012 aastal käivet 1-10 miljonit eurot 4 protsenti vastanutest.

Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides (Skandinaavia ning Läti), kuid 2012 on ka geograafiline tegevusala oluliselt laienenud. Eesti e-kauplejad toovad oma tegutsemispiirkondadena välja mitmed maailma TOP 10 e-kaubanduse riigid nagu USA, UK, Hiina, Saksamaa ja Prantsusmaa. Üks küsitlusele vastanud e-kaupleja müüb veebipoe vahendusel kaupu ka Austraaliasse.

Kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. 2011 oli küsitlusele vastanute hulgas populaarseimateks valdkondadeks rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad (16 %), siis 2012 olid lisandunud parfümeeria ja ilutoodete veebipoed (7%), tervisetooted (silmaläätsed, toidulisandid ja vitamiinid) (6%), kingitused ja lilled (6%) ning käsitöö (ehted, rõivad jm 6%).

Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48 protsenti tegeleb vaid e-kaubandusega, ülejäänutel on lisaks ka jae-või hulgimüük. Võrdluses eelmise aastaga on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk - 2011 olid vastavad näitajad 38 ja 62 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles