Esimene tööpäev on juhile tööle asudes määrava tähtsusega

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrooniatööstuse toodang on üks Eesti peamisi ekspordiartikleid. Pildil Ericssoni Eesti tehas.
Elektrooniatööstuse toodang on üks Eesti peamisi ekspordiartikleid. Pildil Ericssoni Eesti tehas. Foto: Peeter Langovits

«Uude töökohta asudes on esimene tööpäev ja esimene töönädal määrava tähtsusega – töötajatel tekib siis arvamus, kes sa oled ja millesse sa usud,» rääkisid Ericsson Eesti AS Tallinna tehase juht Jonas Ygeby ja personalijuht Ülle Matt Pärnu konverentside korraldatud üritusel Juhi Jutud.

Veel Matti ja Ygeby mõtteid juhtimisest ja koostööst tippjuhtimises:

  • Teoreetiliselt on koostöö tippjuhtkonnas ju väga lihtne – peab olema üksteise vastu aus, peab respekteerima teineteist ja olema tolerantne, aga praktiliselt… Nii teegi, sest see tagab hea koostöö.
  • Teise riiki minnes õpi tundma kultuuri ja ajalugu. Sellest tuleb olla teadlik, aga see ei saa sinu juhtimist mõjutada. Lähtekoht on – inimesed on inimesed ja seda igal pool.
  • Uude töökohta asudes on esimene tööpäev ja esimene töönädal määrava tähtsusega. Töötajatel tekib arvamus, kes sa oled ja millesse usud. Esimese töönädala jooksul kohtu kõikide töötajatega, olgu neid või üle 2000. Selline tippjuhi näost-näkku suhtlus kõikide töötajatega on eriti oluline keerulistel aegadel.
  • Hoiakud on olulised. Kui sa tahad julgustada inimesi proovima, tegutsema, võtma initsiatiivi ja ka väikseid riske, siis ütle seda. Inimeste jaoks on oluline teada, mida sa neilt ootad. Sõnumid peavad olema lühikesed, lihtsad ja selged. Suur jõud on eesmärkidel, mis on iga töötaja jaoks hoomatav, näiteks et siht on toota mingi kindel arv tooteid. Igaüks peab aru saama, kuhu liigume.
  • Kui sa ei tunne juhina detaile, siis ära istu oma toas, vaid küsi õigeid küsimusi ekspertidelt. Vastastikune kuulamine on oluline.
  • Olulised on ka vastastikune usaldus, positiivne õhkkond. Need ei sünni niisama, nendega tuleb teadlikult tegeleda. Ole inimeste jaoks nähtav ja kuuldav.
  • Häid tulemusi tuleb tähistada. Ei ole nii, et tegeleme probleemidega ning hea ongi normaalne. Ei olegi niivõrd oluline, mida ja kuidas tähistada, aga oluline on, et õnnestumisi üheskoos tähistatakse.
  • Ettevõtte arengus on erinevad astmed ning ka juhtimisele saab läheneda erinevalt. Näiteks ettevõtte kasvufaasis või stabiliseerimise faasis on juhtimisstiilid erinevad. Stabiilsemas faasis ei tuleks probleeme mitte lihtsalt lahendada, vaid tegeleda süsteemsemalt nende põhjuste uurimisega.
  • Delegeerimine on tore, aga vastutust juhina delegeerida ei saa.
  • Otsustamisel on oluline otsuse kvaliteet. Juhtkonnas peab olema otsuste vastuvõtmisel selline koostöö, mis viib kvaliteetseima otsuseni. Vaidlused on head, aga päeva lõpus peab olema tunne, et vastastikune austus ja lugupidamine on olemas. Üksteise tundmine tuleb kasuks.
  • Juhina ei saa rääkida väärtustest liiga palju. Inimesed peavad nägema, kes sa oled ja kuidas midagi teed.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles