Qazana: mikromaastur

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lihaseline ja mehelik, kuid ikkagi nunnu: Qazana võlub pehmete vormidega.
Lihaseline ja mehelik, kuid ikkagi nunnu: Qazana võlub pehmete vormidega. Foto: Auto Bild

Nissan proovis linnamaasturit suruda väikeauto formaati. Tulemus: ideeauto Qazana. Auto Bild sai uustulnukaga kohtuda.


Ta on kolmkümmend viis ja tehnikahull. Tarbimise mõttes igatahes. Talle meeldib jalgpall, lumelaud ja «Easy Rideri» iganematu sära. Just sellisele tüübile on Nissan sihtinud oma uue ideeauto Qazana - stiiliteadlikele, keskpärasust silmaotsaski mitte sallivatele vallalistele, kirjutab

Auto Bild Eesti.

Kas ja kuidas jaapanlaste plaan võiks õnnestuda? Auto Bild proovis järele - Jaapani maasturitootja Põhja-Inglismaa tehases.

Laiaõlgse, harkisjalgse ja otsustavalt pilukile tõmmatud silmadega seisab siin see stiili uputatud nelikveoline. Mõjuks ehk veidi ähvardavanagi, kui poleks pehmeid vorme. Selge, voolav kujundus laseb pilgul takerdumata rännata. Teravad servad ja raskepärased nurgad puuduvad.

Teine, ümmargune esilaternapaar on paigutatud kaitserauda. Neist allpool paistab auklik liist üsnagi veiniriiuli moodi välja, teenides tegelikult siiski jahutusõhu sisselaskena.
Külgvaates meenutab Qazana linnamaasturi ja sportauto hübriidi: altpoolt tänu silmatorkavatele rattakoobastele tugev ja enesekindel, ülalt lameda katuse tõttu hoogne.

Nissani DNA on selgesti märgatav, viidates sugulusele nii Qashqai kui 370Z-ga.
«Vahva suur väikeauto,» kirjeldab väliskujunduse projektijuht ja peamine vastutaja Matt Weaver kompaktse viieukselise kontseptsiooni.

Kuid 2010. aasta sügisel Euroopa turule jõudev ning eeldatavalt alla 20 000 euro (310 000 krooni) maksma hakkav Qazana tahab olla midagi enamat kui vähendatud Qashqai. Ta on küll 26 sentimeetrit oma suuremast sõsarast lühem, kuid ainult kolm sentimeetrit madalam ning tublisti mängulisem. «Meie lähtusime sõitmise rõõmust. Seepärast leidsime eeskujusid nii bagide kui mootorrataste maailmast».

Tuule- ja küljeklaasid meenutavadki - nagu Nissani kontsept-elektriautol Mixim (või Lancia Stratosel nelja aastakümne eest) - mootorratturi kiivri visiiri. «Jäme väljalasketoru on ehtne meeste värk,» arvab Weaver. (Tõsi ka või? - arvab Auto Bild Eesti.)

Kuid eriti uhke on kujundaja turbiinirattaid meenutavate aerodünaamilise kujuga küljepeeglite üle. Ja veel seletab Weaver, et klassikaline bagi sünnib uuesti Qazana laiades õlgades ja rõhutatud rattakoobastes.

Esmapilgul peetakse Qazanat kaheukseliseks sõidukiks. Kuid kui libistate sõrmedega mööda titaanvalget riba auto küljel, avanevad elektriliselt kaks vastassuundades ust. (Nagu Mazda RX-8, ainult seal käib asi inimjõul.)

Sedasorti ulmetrikk ei jõua muidugi seeriaautole, nagu ka 20-tollised rattad. Kuid ideeauto sisemuse ta avab. Punases valguses pulseeriv keskkonsool meenutab mootorratta bensiinipaaki ja istet. Easy Rider tervitab...

Qazanaga võiks sõita kapten Kirk

Punavalge kõrgtehnoloogiline kokpit seevastu tuletab meelde kapten Kirki töökoha. Näidikutevaheline sild teavitab juhti kütusekulust, kellaajast ja muust säärasest. Armatuurlaua keskel uhkeldab astronaudikiivri sarnane kolmemõõtmeliste kujutistega puutetundlik ekraan, mis laseb juhtida kliimaseadet ja navigaatorit.

Maavälist kohtame mujalgi: ühes tükis valatud punane kummipõrand meenutab Marsi pinda, süsniklaminaadist istmeid kattev kangas aga pisut neopreenülikonda. Ja osaliselt katmata metallvarbadega sisemised ukseraamid näevad kohati välja pisikeste rakettidena. Tere tulemast Nissani uude ulmeilma.

Aga tõsiselt: säärase linnamaasturiga tabavad jaapanlased ajavaimu. Maastikusuutlik välimus on endistviisi nõutud. Ainult palun mitte nii suurelt nagu varem. Ja mitte nii januselt. Siis olete stiiliteadlikud vallalised enda poole võitnud.

Kokkuvõte

Märkamata ta ei jää: Nissani ulmeauto on kõike muud kui keskpärane. Kompaktne ja jõuline, ent ometigi sportlik. Lai, kõrge, aga mitte kuigi pikk. Lisaks igasugu tehnilised mänguasjad, mis peaksid lisama sõidurõõmu. (ABE on küll märganud, et mõnedel autodel saadakse sõidurõõmu sõitmisest.) Vaatame, mida toob seeria.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles