Kalevi kasum kasvas enam kui kahekordseks

Kalev Aasmäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalevi logo.
Kalevi logo. Foto: Peeter Langovits

AS Kalevi müügitulu ulatus 2012. aastal 35,2 miljoni euroni, kasvades aastaga 22,5 protsenti. Ettevõte teenis samal ajal puhaskasumit 1,3 miljonit eurot, mis on üle 2 korra enam kui 2011. aastal.

Kalev müüs 2012. majandusaastal kokku 8320 tonni erinevaid maiustusi ja muid tooteid, nendest Eestisse 84 protsenti ja erinevatele eksportturgudele 16 protsenti. Ekspordimahust suurima osa ehk ligi poole moodustas müük Soome. Šokolaadi- ja suhkrukondiitritooteid müüs Kalev 6329 tonni, millest 45 protsenti moodustas kompvekkide müük ja 30 protsenti šokolaaditahvlite müük. Jahukondiitritooteid müüs Kalev 1608 tonni, neist poole moodustasid erinevad küpsised.

Samal ajal kindlustas Kalev oma positsiooni Eesti maiustusteturu liidrina. Kalevi mahuline turuosa ulatus AC Nielseni andmetel eelmisel aastal keskmiselt 42,7 protsendini, aasta varem oli mahuline turuosa 40,5 protsenti.  Käibeline turuosa kasvas 37,3 protsendini, aasta varem oli selleks 36,7 protsenti.

Kalevi juhatuse esimehe Kaido Kaare sõnul oli 2012. aasta kõige olulisem sündmus ettevõttes uue, Põhja- ja Baltimaade kaasaegseima šokolaadiköögi sisseseadmine, mille käigus investeeriti üle 3 miljoni euro ja vahetati välja kõik šokolaadimasside tootmiseks vajalikud seadmed.

«Täna saame öelda et, muudatus läks edukalt ning inimestele tuttav Kalevi toodete maitse jäi endiseks, kuid paranesid selle kvaliteediomadused: peensus, sulavus ja maitse pehmus. Kalevi uue šokolaadiköögi toodang ei jää enam millegi poolest alla maailma tipptootjate omale, mis avaldas kindlasti positiivset mõju Kalevi toodete müügile nii siin kui sealpool Eesti piiri,» märkis Kaare.

2012. aasta teises pooles alustas AS Kalev Põrguväljal küpsiste ja piparkookide tootmist. Selleks kolis ettevõtte Kiviõlist, endise AS-i Kalev Jõhvi Tootmine tsehhist vastavad tootmisseadmed üle AS-i Kalev tehasehoonesse. Seadmed renoveeriti ja täiustati uute osadega. Kogu AS-i Kalev toodangu valmistamine ühes asukohas on oluliselt efektiivsem, seda alates toorme tellimisest ja ladustamisest ning lõpetades valmistoodangu logistikaga.

Kalev tõi eelmise aastal turule hulga uudistooteid. Aasta edukaimaks lansseeringuks oli Mesikäpp Dops küpsiste turuletoomine, millega ettevõte jõudis ka Aasta Turundustegu 2012 finaali. Lisaks lanseeris AS Kalev erinevaid uusi kompvekke ning uuendas mitmete tuntud toodete pakendikujundust.

AS Kalev on Eesti suurim ja vanim kondiitritööstusettevõte, mis andis 2012. aastal tööd 365-le inimesele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles