Tänapäeva turundaja on nagu Hunt Kriimsilm

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hunt Kriimsilm
Hunt Kriimsilm Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Kümne viimase aastaga on turundus väga palju muutunud ja parimad turundajad on kombineeritud oskustega multitalendid, kes orienteeruvad niihästi strateegilistes kui digitaalsetes nüanssides, leidsid Pärnu turunduskonverentsi diskussioonipaneelis osalenud Anne Muldme (EMT), Pille Seppar (HR Factory), Kristjan Seema (SEB) ja Tauno Loodus (Zavod BBDO)

«10 aastat tagasi käisid asjad teistmoodi. Kampaaniatel oli kindel sesoonsus – aastas tehti umbes neli suurt kampaaniat,  planeeriti uhkelt meediat, rahadega poldud kitsi, prooviti uusi võimalusi. Oli suhteliselt rahulik ja stabiilne aeg. Sealt edasi on päris palju muutunud,» rääkis Anne Muldme.  

«Tollal käis meediaplaneerimine konkreetsete mudelite järgi ja vähem pöörati tähelepanu sellele, kuidas tulemusi hinnata. Kui võrdleme kriisile eelnenud ja järgnenud aega, siis raha vähenemisega tuli turundusjuhtidel rohkem turundusplaane põhjendada. Küsimuste esitamine juhtkonna või tellivate üksuste poolt kasvas ning turundaja pidi oma tegevusi paremini planeerima,» lisas Kristjan Seema.

Kas uus aeg ja moodsad meediakanalid on muutnud ka turundustööks sobilike inimeste profiili? «Kui 10 aastat tagasi said ilusti hakkama inimesed, kellel oli korralik reklaamitaust ja hea silm, siis see oskus pole ära kadunud, kuid juurde on tulnud online-meedia detailsus. Väga targasti tuleb osata digitaalmaailmas navigeerida,» märkis Muldme.

«Üldiselt peavad turundajad olema multitalendid. Näiteks juhivad turundajad meie majas ühtviisi suuri projekte,  teistpidi on neil vaja ka copy ja kliendipöördumise kirjutamise oskust, eelarve planeerimise oskust jne,» loetles Seema.

Pille Seppari sõnul sõltuvad ootused turundajale suuresti ettevõttest, kuid üldiselt oodatakse healt inimeselt ka head kommunikatsiooni- ja andmete analüüsimise oskust.

Agentuuri vaatest pole Tauno Looduse sõnul väga palju muutunud. «Agentuuris tuleb näha tervikpilti, meil peab olema kõikidesse kanalitesse lahenduste pakkumise kompetents. Eks turundusjuht ootabki, et saab agentuurist abi ja nõu,» ütles Loodus.

Kõige keerulisem on leida tööjõuturult inimesi, kel oleks kogemusi ja oskusi digiturundusega tegelemaks. «Täna on raske leida inimest, kellel oleks ühelt poolt reklaami tegemise ning samas digitaalse meedia oskus ja kogemus. Need oskused kipuvad jooksma mööda vanuse piiri,» rääkis Loodus. «Üle 30-aastased turundajad tunnevad end kodusemalt üld- ja strateegilise turunduse teemades ning noorematel on tugev ja loomupärane digitaalne kompetents.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles