Hoiatus investoreile: emotsionaalne ärevus on kulukas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Emotsionaalne ärevus on kulukas
Emotsionaalne ärevus on kulukas Foto: Panther Media/Scanpix

Emotsionaalne ärevus ja kibelemine läheb keskmisele investorile maksma 3 protsenti aastas, mõnedele aga palju rohkem – tulenevalt sellest, kuidas nad turutsüklite võngetele reageerivad.

«Inimolenditena on emotsioonid suurimaks investeerimisotsuste ja kasumite mootoriks,» ütles finantskäitumise ekspert Greg Davies Barclaysi investeerimisdivisjonist.

Daviesi sõnutsi tuleks investoritele kasuks, kui nad keskenduksid «ärevusega korrigeeritud» kasumitele, selle asemel et täiuslikkust taotleda ning kulukaid prohmakaid teha.

«Keskendudes millelegi muule kui pikaajalisele finantsefektiivsusele, võime sellele tegelikult lähemale jõuda. Kui me ei otsi lühiajalist emotsionaalset tröösti, võib õigete investeerimisotsuste tegemine ja nendest kinnipidamine väga keerukaks osutuda,» ütles Davies.

Barclays on intervjueerinud enam kui 3000 investorit ning koostanud tulemuste alusel firmasisese «finantsisiksuse kindlaksmääramise» mudeli, analüüsimaks klientide finantskäitumist ja otsustusprotsessi.

Daviesi sõnutsi ei üritanud Barclays oma küsimustega selgitada klientide intelligentsust, investeerimisalaseid teadmisi, haridustaset aga arvudes orienteerumise oskust. Pigem sooviti jõuda jälile sellele, millised on inimeste psühholoogilised reaktsioonid riskile.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles