Aktsiisitõus kergitab kütuseliitri hinda 35 senti

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Õliühingu tegevjuht Toomas Saks:
«Õliühinguga pole keegi küsimust eelnevalt arutanud, eks see üks poliitiline otsus ole.»
Õliühingu tegevjuht Toomas Saks: «Õliühinguga pole keegi küsimust eelnevalt arutanud, eks see üks poliitiline otsus ole.» Foto: Pm

Plaanitav kütuseaktsiisi tõus viie protsendi võrra tõstab mootorikütuse liitri hinda juulikuust 30–35 senti ja see paneb muretsema nii kütusemüüjad kui autovedajad.




«Iga maksutõus peab olema hästi põhjendatud ja ühiskonnale selgelt arusaadav,» ütles Olerexi turundusjuht Antti Moppel. «Arvestades kõigis muudes valdkondades tehtud kärpeid, võiks viieprotsendilist aktsiisitõusu pidada mõistlikuks kompromissiks.»



«Kuid valitsus peaks üheselt selgitama, et selle arvelt saadav raha jääb teehoidu,» jätkas Moppel. «Mitte ei lähe anonüümsete eelarveaukude lappimiseks.»



Kui bensiini aktsiis jääb ka pärast maksu tõstmist Eestis Balti riikide madalaimaks, siis diislikütuse aktsiisimaks tõuseb  Baltimaade kõrgeimale tasemele. Moppeli hinnangul vähendab see Eesti autovedajate konkurentsivõimet ja võib sundida tankima Eesti asemel näiteks Poolas.



Ta tõmbas paralleeli Leeduga, kus kütuseaktsiisi järsk tõus selle aasta alguses muutis diislikütuse piirkonna kalleimaks, rahvusvahelised vedajad vähendasid tankimist Leedus ja oodatud kasvu asemel laekus maksu vähem.



Õliühingu tegevjuhi Toomas Saksa hinnangul on aktsiisitõus vesi salakütuseäri veskile. Juba praegu moodustab nn must kütus kogu Eesti mootorikütuse tarbimisest hinnanguliselt 20 protsenti.



«Ega Lätist maksuvabalt toodav kütus pole kuhugi kadunud,» märkis ta. Saks ütles, et luges 1. juulist ees ootavast aktsiisitõusust ajakirjandusest. «Õliühinguga pole keegi küsimust eelnevalt arutanud, eks see üks poliitiline otsus ole,» lausus ta.



Tallinna Autobussikoondis teatas, et kütuseaktsiisi tõus mõjutab ettevõtte majandustegevust ja tähendab jooksvate kulutuste tõusu poole miljonit krooni võrra kuus. See raha peab ilmselt tulema transpordiameti eelarvest, mis bussifirmalt teenust ostab.



«Kuidas transpordiameti kulude eelarve kujuneb, millise osa moodustavad erinevad kulukomponendid, nagu kütuse- ja elektrikulud, ja kas see piletihinda ka võib mõjutada, tuleb küsida transpordiametist,» lausus bussifirma avalike suhete juht Sirje Roht.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles