EVR Cargo mullune puhaskasum oli 5,9 miljonit eurot

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubarongid
Kaubarongid Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Riigile kuuluv raudteeveoettevõte EVR Cargo kinnitas neljapäevasel nõukogu koosolekul mulluse majandusaasta aruande, mille järgi teenis ettevõte 5,9 miljonit eurot puhaskasumit.

Äritulusid oli ettevõttel mullu 92,1 miljonit eurot ning kulumi-, intresside- ja maksude-eelne kasum oli 13,5 miljonit eurot, selgub aruandest.

Kasumijaotuse otsustab ettevõtte üldkoosolek. «Tegime ettepaneku maksta dividendideks kolm miljonit eurot,» ütles EVR Cargo juhatuse esimees Ahto Altjõe BNS-ile.

EVR Cargo mullune bilansimaht oli aasta lõpuks 81,6 miljonit eurot, võrreldes 2011. aastaga suurenes see 36 miljoni euro võrra. Eelkõige kasvas bilansimaht tänu AS-ilt Eesti Raudtee nii jagunemisega üle tulnud kui ka ostetud vagunitele ja nendega seotud liisingutele.

Omakapitali oli ettevõttes möödunud aastal 45,2 miljonit eurot, intressi kandvate kohustuste suhe omakapitali oli aasta lõpuks 53,1 protsenti.

Põhivara soetas ettevõte 2012. aastal kokku 39 miljoni euro eest, suurim oli 12 miljoni eurone investeering AS-ilt Eesti Raudtee ostetud vaguniparki. Uusi vaguneid ostis ettevõte kapitalirenditingimustel kahe miljoni euro eest. Emaettevõtte jagunemisega omandas EVR Cargo kolme miljoni euro eest põhivara. Lisaks soetas ettevõte 22 miljoni euro väärtuses põhivara ka liisingutingimustel.

Aruande andmeil on EVR Cargo peamised tänavused eesmärgid kindlustada kaubavoogusid, arendada konteinervedude mahu kasvu soodustavaid tooteid ja suurendada nii veoprotsessi kui ka jaamade töö efektiivsust.

EVR Cargo plaanib möödunud aasta lõpus kinnitatud 2013. aasta eelarve põhjal tänavu müügituluks 84,2 miljonit eurot ja puhaskasumiks 4,2 miljonit eurot. Veomahuks ootab ettevõte tänavu 14,4 miljonit tonni. Eelmisel aastal vedas ettevõte kokku 18,4 miljonit tonni kaupa, seda oli 1,7 protsenti rohkem kui 2011. aastal. Eelmise aasta lõpu seisuga töötas EVR Cargos 950 inimest.

Eesti Raudtee infrastruktuuril on tänavu oodata veomahtude kahanemise jätku, märkis Altjõe sel nädalal konverentsil Transestonia 2013 peetud ettekandes.

Möödunud aastal oli Narvast veidi ida pool asuva Venemaa uue Ust-Luuga sadama veomaht 46,6 miljonit tonni ja tänavu esimeses kvartalis 13,4 miljonit tonni ehk 180 protsenti rohkem kui mullu samal ajal. Selle põhjal võiks Altjõe sõnul prognoosida tänavu aasta veomahuks kokku 54 miljonit tonni. Aastaks 2018 on Ust-Luuga eesmärk jõuda 180 miljoni tonnini, kuid selle mõju Eesti raudtee-ettevõtetele on Altjõe sõnul raske prognoosida.

Parimate aegadega võrreldes on naftasaaduste vedu Eesti Raudtee rööbastel poole väiksem, ulatudes mullu 15 miljoni tonnini võrreldes 30 miljoni tonnini küündinud tipuga. Suurima osakaalu naftasaaduste veost andsid mullu masuut 66 protsendiga ja diislikütus 26 protsendiga.

Sealjuures kahanes masuudi vedu Eesti raudteedel mullu 10 miljonile tonnile võrreldes aasta varasema 15 miljoni tonni ja 2010. aasta 17,8 miljoni tonniga. Sellest vedas EVR Cargo nii mullu kui ka tunamullu 2,55 miljonit tonni masuuti võrreldes 2004. aastal veetud 12,34 miljoni tonniga.

Läti ja Leedu raudteevedudele mõjus 2007. aastal Eesti vedudes toimunud langus positiivselt, märkis Altjõe. Läti raudteevedude kogumaht kasvas möödunud aastaks 60,6 miljonile tonnile võrreldes 2006. aasta 48,7 miljoni tonniga ja Eesti raudteevedude kogumaht on vähenenud samas ajavahemikus 44,1 miljonilt tonnilt 26,1 miljonile tonnile. Läti viimase aja kasv on tulnud peamiselt kivisöe arvel ja Leedus väetiste arvel.

Kuigi tänavu on Altjõe sõnul oodata konteinervedude 25-protsendilist kasvu 62 000 konteinerile võrreldes mulluse 48 861 konteineri ja tunamulluse 32 811 konteineriga, ei korva see kasv mahukaupade langust.

Vastavalt valitsuse otsusele toimus mullu Eesti Raudtee jagunemine, mille tulemusena senine Eesti Raudtee tütarettevõte EVR Cargo eraldus Eesti Raudteest iseseisvaks riigile kuuluvaks kaubaveoettevõtteks. Raudtee infrastruktuuriettevõte EVR Infra jätkab Eesti Raudtee kaubamärgi kasutamist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles