Center of Talent Innovation USAs ja Suurbritannias tehtud uuringust selgus, et naiste karjääri aitab õitsema see, kui nad leiavad endale sponsori – võimu ja positsiooni omava toetaja, vahendab Novi arengukeskus The New York Times`is ilmunud artiklit.
Uuring väidab, et naiste karjääri paneb õitsema sponsori leidmine
Uuringus oli hõlmatud 12 000 meest ja naist, kes töötasid nö valgekraede ametikohtadel. Uuring näitas, et sponsorlus erinevalt mentorlusest annab selgelt mõõdetava edasimineku karjääris. Eelkõige edendab see märkimisväärselt naiste karjääri. Selleks, et mitte nagu paljud teised andekad naised kinni jääda keskastmejuhi tasandile, peab naine leidma endale sponsori –võimu ja positsiooni omava toetaja.
Mentorlus on suhteliselt ebamäärane suhe. Mentorid pakuvad nõuannet, lohutavad, kui vaja ning ei oota eriti midagi vastu. Sponsorid aga on oma protežeedesse märksa rohkem panustanud nõu ja konstruktiivse kriitikaga seetõttu, et nad usuvad neisse. Sponsorid seisavad oma soosikute eest, viivad neid kokku oluliste inimeste ja ülesannetega. Ja kuna nad võtavad endale vastutuse, siis ootavad nad ka tähelepanuväärseid tulemusi ja lojaalsust.
Ei ole lihtne leida sponsorit. Selline investeering tuleb välja teenida. «Sponsorlus toimib ainult kahepoolselt,», ütleb Patricia Fili-Krushel, uudistegrupi NBCUniversali juht. «See ei saa olla ainult «aita mind» suhe, vaid sa pead saavutama suurepäraseid tulemusi, sa pead pidevalt näitama oma bossi heas valguses.»
«Usaldus on selle suhte aluseks,» ütleb Kerrie Peraino, American Expressi globaalne talendijuht. «Kui ma usun talenti ja hakkan tema sponsoriks, siis ma pean olema kindel, et ma saan talle loota, kuna piltlikult öeldes käib ta ringi minu brändiga.»
Usalduse küsimuse tõttu ongi naistel raskem leida sponsorit, sest tüüpiline meestippjuht pöördub enamasti nende poole, kellega nad tunnevad ennast mugavalt – st teiste meeste.