«Varem oli värbamine nagu sisseostmine – panin üles kuulutuse, mulle tulid CVd ja mina valisin inimese välja. Valikud oli palju ja ukse taga oli järjekord soovijatest,» rääkis Swedbanki värbamise vanemspetsialist Marge Roosi Pare personalijuhtimise konverentsil. «Praegu aga see enam ei toimi, et panen kuulutuse ja lihtsalt ootan.»
Swedbanki värbamisspetsialist: vaid töökuulutusega enam inimesi ei leia
Roosi rääkis, et panga IT-üksuse juhid meenutavad mõnikord härdumusega aegu, kus panid üles kuulutuse ja tuli 70 CVd. Nüüd tuleb kaks CVd ning kumbki kandidaatidest ei pruugi sobida. «Varem oli nii, et kui uut inimest hakati otsima siis, kui keegi oli ära läinud ja tekkinud «auk»,» rääkis Roosi. «Nüüd on värbamisest saanud müük ja turundus ning kogu aeg tuleb käia lahtiste silmadega ringi. Me otsime väga palju inimesi majasiseselt. Konkursid on üle nelja riigi ja võiks arvata, et inimesed tahavad väga liikuda majasiseselt, reaalsus on aga see, et majaväliselt on isegi rohkem võimalust kandidaate saada kui majasiseselt. Ehk et ka majasiseselt peab ettevõtet müüma..»
Roosi sõnul on ilmselt üks võti nn värbamisagentide kasutamine. «Üldiselt on teada, et kaheksa ametikohta 10st leitakse isiklike ja tööalaste kontaktide vahendusel,» ütles Roosi. «Ettevõtte töötajad on parimad sotsiaalsed värbajad, sest tipptegija tunneb teisi tipptegijaid.»