Swedbank viis veebruaris jaekaupmeeste seas läbi uuringu, millest selgus, et suurem osa neist plaanib küll käibemahtu suurendada, kuid tegeletakse ka kulude optimiseerimisega.
Uuring: 83 protsenti jaekaupmeestest plaanib tänavu käibemahtu suurendada
Ettevõttepanganduse juht Robert Kitt ütles uuringut tutvustades, et 2011 ja 2012 nähtud jaekaubanduse väga suured käibekasvud panid esiti muretsema, kas on taas oodata buumiajast meeles ostuhullust. Uuringu tulemused aga näitasid, et kaupmehed on optimistlikud, aga samal ajal kahe jalaga maapeal.
2013. aastal plaanib mahte suurendada 83 protsenti küsitletud kaupmeestest, 57 protsenti isegi rohkem kui 5 protsenti.
Käibemahtu plaanitakse suurendada peamiselt turunduse (79%), sortimendi (77%) ja müügivõrgu laiendamise (72%) abil.
Oma tulusid plaanitakse suurendada pigem paremat sisseostuhinda välja kaubeldes kui väljamüügihindasid tõstes. Esmatarbekaupade müüjatest plaanib nn letihinnaga tegeleda 13 protsenti, spetsialiseeritud kaupade müüjatest 25 protsenti. Uuringu järgi ei plaaninud juurdehindlust üldse suurendada aga koguni 43 protsenti kaupmeestest.
Tegevust planeerivad efektiivsemaks muuta 82 protsenti kaubandusettevõtetest.
Uuringus osales 117 ettevõtet.