Mobiilifirmade heitlus iga kliendi pärast

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tele 2 juht Mindaugas Ubartas.
Tele 2 juht Mindaugas Ubartas. Foto: Liis Treimann

Tele2 Eesti juht Mindaugas Ubartas leiab, et Eesti telekomitööstus kahaneb, kuna kõigil kolmel operaatoril on üks strateegia – Tele2 strateegia –, mis tähendab, et kõik võitlevad hinna pärast.

«Kaks aastat tagasi oli olemas ka klienditeeninduse parandamise strateegia. Enam ma sellist asja ei näe, sest kõik võitlevad odavama hinna nimel,» ütleb firmajuht, kes just kaks aastat tagasi Tele2 juhtima asus.

Ubartas vihjab, et Tele2 peakontoris ei vaata juba ammu keegi Baltikumi poole naeratades.

«Hinnastrateegia sulatab turgu ja firmade kasumeid. Selle peale ei vaadata kolme firma üheski peakontoris hästi,» lausub ta. «Ent tegutseme just sellises keskkonnas, nagu tegutseme. Kui ettevõtted kunagi naasevad oma strateegiate juurde, ehk siis on ka peakontoreis näha rohkem naeratusi.»

Elisa Eesti juhti Sami Seppäneni ajab selline jutt, justkui kõik kasutaksid Tele2 strateegiat, naerma.

«Ah et see on nende oma või? On neil mingi patent sellele või millel see väide põhineb?» märgib ta.

Mis puudutab hinnasõda, siis sellega on Seppänen põhimõtteliselt päri, kuigi ei taha seda otse sõjaks nimetada.

«Ma ei saa täpselt aru, mis on hinnasõda. Me (mobiilioperaatorid – toim) tegutseme alal, kus mahtude tõus on hinnataseme päris madalale viinud,» lausub ta.

Seppänen tunnistab, et firma majandusnäitajatele see positiivselt mõjunud pole ja kasumlikkus jääb Lääne-Euroopa kolleegidele tublisti alla. «Meie kasum pole tasemel, mil on ülejäänud Euroopa,» kurdab ta.

Ainuke, kes halbade tulemuste üle nuriseda ei saa, on firmajuhtide sõnul EMT, seda tunnistavad nii Seppänen kui ka Ubartas.

EMT juht Valdo Kalm sõnab, et see on sellepärast, et firma panustab kõvasti kvaliteeti. Ent kui pärin, mis kvaliteedist täpsemalt jutt käib, hakkab telefon nagu nimme just sel hetkel hakkima ning kaks EMT võrgus toimiva telefoni omanikku üksteise häält enam ei kuule.

«Kõige rohkem ja paremini mõõdame oma andmesidet, kus julgeme selgelt öelda, et on eristuvus katvuses ja kiiruses,» vastab vestluskaaslane, kui levi on tagasi tulnud.

Kalm tunnistab samas, et kui EMT klient saab mujalt parema pakkumise, on ka nende klienditeenindaja oma vastuses «paindlik».

«Hinnasõda on turul, aga õnneks-õnneks on see vähehaaval vaibunud ning hakatud mõistma, et kvaliteet on väga oluline,» ütleb ta.

Ei möödu pea ühtegi kuud, mil mõni operaator teataks, et on konkurentidest paremal turupositsioonil. Pärin Tele2 juhilt, kes siis tegelikult turgu juhib. Üllataval kombel saan väga kaine vastuse.

«Olgem nüüd ausad, me kõik ostame täpselt samu uuringuid ja selle hälve on 1,5 protsenti. See tähendab, et kui sul pole kolmeprotsendilist edumaad, peaksid suu kinni hoidma. Sest see ei näita muidu midagi,» räägib Ubartas.

EMT ja Elisa päris sama meelt siiski pole. Esimese juht märgib, et kui vaadata SIM-kaartide arvu, mida vaatab ka tehnilise järelevalve amet, on nemad 45-protsendilise turuosaga liidrid. Võitlus käib Kalmi sõnul tegelikult teise ja kolmanda koha eest, mida jahivad Elisa ja Tele2.

«SIM-kaarte ju lausa topitakse inimestele külge! Pannakse postkasti, jagatakse ajalehega,» kostab selle peale Seppänen. Tema sõnul on palju olulisem ettevõtte hiljuti tehtud uuring 1500 inimese seas, mis ütles, et eraklienditurul on just Elisal suurim turuosa.


Käive 2012. aastal

•    EMT    174 mln eurot

•    Elisa    111,8 mln eurot

•    Tele2    101,8 mln eurot

Allikas: mobiilioperaatorid

Loe ka Tele2 Eesti juhi Mindaugas Ubartase intervjuud esmaspäeval ilmuvast Postimehe majandusajakirjast Otsustaja!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles