Uus mood on matid autod

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Läikivad autod pole enam moes. Pilt on illustratiivne.
Läikivad autod pole enam moes. Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Enamike autoostjate jaoks on läikiv värvkate sama elementaarne kui neli ratast ja rool. Mõned Genfi näituse tähed ei sära aga teps mitte.

Ostjate seas kogub populaarsust matt viimistlus, mis annab sõiduriistale toore ja raevukama väljanägemise, rõhutades erinevaid disainielemente nagu jooni ja pindu.

«Matt on ilmne trend,» ütles Nissani Euroopa arenduskeskuse asepresident David Moss.

Esimeste hulgas uhkeldasid matiga – mida on kulukam ja keerukam pinnale kanda kui traditsioonilisi läikivaid värve – Mercedes-Benzi, BMW ja teiste lukstootjate kallimad mudelid.

Nii näiteks võib Genfis imetleda BMW M6 Gran Coupe’d, mille «jäätunud hõbedane» mattkate maksab 3800 eurot rohkem kui vastav metallikvärv.

«Selles valdkonnas näeme me pidevat kasvu. Kliendid, kes seda teed lähevad, tahavad massidest eristuda,» ütleb BMW M Automobiles’i tootejuht Carsten Pries. «See on tugev ja eksklusiivne sõnum.»

Trendi levides on matt värv aga hakanud ilmuma ka odavamatele massimudelitele. Nii silmame me Genfis ka matte Fiat 500 Abarthi mudeleid. Ning Hyundai on kohal oma sportliku Veloster Turbo luukpäraga, millele 600 euro eest mati halli katte võib hankida.

Tayo Osobu Hyundai Saksamaal paikneva arendus ja uurimiskeskuse värvi- ja disainiosakonnast ütleb: «Traditsiooniliselt eksklusiivsed omadused on demokratiseerumas, matt on osa sellest. See tehnika on siiski veel üsna kallis, kuna [selle pealekandmiseks] on tarvis eraldi tootmisliini.»

Matti värvi on raske peale kanda, sest kui kasvõi kübeke tolmu hulka satub, võib tulemus tulla ebaühtlane. Ühtlasi ei saa omanik käia mattautoga tavapesulas ega seda kiirkorras poleerida.

Nagu seletab Moss Nissanist: «Kõige raskem on matti viimistlust säilitada, sest igasuguse puhastamise puhul on risk värv kohati läikima lüüa – ja siis läheks auto laiguliseks.»

Seepäreast käivad mattide autode juurde erijuhised, kuidas neid hooldada. Mõned nõuavad isegi ostulepingu lisasid, mis sätestavad, et omanik ei või esitada värvkattega seonduvaid pretensioone.

Kuna matt on minemas massidesse ning mõned katavad oma masinaid mati vinüülkilega – mille kvaliteet on sageli küsitav – peavad lukstootjad nüüd eristumise nimel midagi peenemat välja mõtlema.

«Mõned matid viimistlused on väga igavad, tuhmid. Meie aga paneme suurt rõhku sellisele tõlgendusele, mille puhul mattvärvist kumab ka metallik-osakesi. See tagab väga eksklusiivse väljanägemise,» ütleb Pries BMWst.

Copyright The Financial Times Limited 2013

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles