Mida edukad ärid ja inimesed sotsiaalmeedias ette võtavad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Twitter
Twitter Foto: SCANPIX

Forbes kirjutab võtetest, mida sotsiaalmeedias kasutavad seal edukalt toimetavad inimesed ja ettevõtted.

Nad usuvad sotsiaalmeediasse. Edukad inimesed usuvad siiralt, et sotsiaalmeedia kaudu suheldes lisavad nad teiste inimeste päevale väärtust.

Nad kuulavad. Päris kindlasti ei jaga nad infot iga oma lõunasöögi või liigutuse kohta. Kuulamine tähendab, et nad jälgivad, panevad teisi tähele ja reageerivad vastavalt.

Nad ei ürita igas võrgustikus domineerida.

Neil on mitu rauda tules. Nad ei figureeri vaid ühes võrgustikus, vaid mitmes.

E-maili kasutavad nad endiselt. Paljud nn sotsiaalmeediagurud arvavad, et e-mailitsi suhtlemine on vananenud ja iganenud. Kaugel sellest – e-mail on see, mis võimaldab sügavamat suhtlemist.

Nad on siirad ja ehtsad. Ära muuda kogu oma toimetamist sotsiaalmeedias automatiseerituks. Jah, sa võid niimoodi kiiresti saada 50 000 fänni või järgijat, kuid kas nad tunnevad su ära, kui sa mõnele neist helistad? Vaevalt küll.

Nad ei saada oma uutele järgijatele automaatsõnumeid. Ära pommita inimesi automaatsõnumitega, sest see jätab sinust mulje kui uustulnukast, kes ei tunne sotsiaalmeedia etiketti.

Nad ei usu jutte inimestest, kes ei kasuta sotsiaalmeediat. Olete kindlasti kuulnud, kuidas mõni ettevõtja praalib – minu kliendid ei kasuta sotsiaalmeediat. Hiljutised uuringud näitavad, et 70 protsenti inimestest seda siiski kasutab. Nii et kui sa suhtud ettevõtjana sotsiaalmeediasse üleolevalt, siis järelikult on sul tõeliselt väike nišitoode.

Nad panevad rõhku kvaliteedile, mitte kvantiteedile.

Nad mõistavad, et sama sõnum ei sobi kõikides võrgustikes. See küsimus on seotud automatiseerimisega, kuid sisuliselt tähendab, et sa pead igale keskkonnale lähenema erinevalt. Twitteri puhul näiteks on vaja suuremat sõnumite sagedust, Facebooki võib postitada harvem, kuid väga olulised on pildid.

Nad teevad oma töö ise ära. Sotsiaalmeedia marketingi on raske sisse osta, sest sellisel juhul kipub ehedus asenduma automaatsusega.

Nad on isiklikud. On naeruväärne, kui mõne ettevõtte tegevjuht otsustab liituda sotsiaalvõrgustikuga ja hakkab siis postitama vaid igavaid töö- ja promojutte. See on igav! Inimesed ei hakka armastama värve ja logosid, nad armuvad inimestesse. See kehtib vägagi ka sotsiaalvõrgustikus.

Nad mõistavad, et sotsiaalmeedia ei ole mingi tasuta hüve või reklaamikanal. Sotsiaalmeedia marketing nagu iga teine marketingi osa võtab aega ja see maksab. Seega – kui sa tahad olla efektiivne sotsiaalmeedias, pead sa investeerima tööjõudu. Seda tööd ei saa hästi teha muu töö kõrvalt või vaid entusiasmist.

Nad mõõdavad oma tulemusi sotsiaalmeedias.

Nad usuvad oma võrgustikku ja võimendavad seda. Kui sa seda õigesti teed, oled sa osa kogukonnast. Mõned võivad vaielda, kas on õige paluda inimesi kommenteerima või jagama, kuid reegleid ju otseselt pole. Kui seda teha eetilisel ja kohusetundlikul viisil, siis see toimib.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles