Tippjuhi «parim enne» saabub viie aastaga

Kristina Traks
, juhtimine.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Täpsemalt küll 4,8 aastaga. Nii väidab 356 USA ettevõtte majandustulemusele baseeruv uuring, mis tehti ajavahemikult 2000-2010.

Tippjuhtide puhul kehtib kindel seaduspära. Oma ametiaja alguses haaravad nad kiirelt teadmisi ja omandavad kogemusi, misjärel tegutsetakse aktiivselt kasumi kasvatamise nimel. Kümme aastat hiljem on samadest juhtidest saanud konservatiivid, kes pelgavad muutusi, vahendab Pärnu Konverentside ajaveeb.

Uuringu kohaselt tuleb juhtide tulemuste hindamisel eraldada töötajate ja klientide mõõde. Mida kauem tippjuht ametis on, seda paremaks muutuvad suhted ettevõtte sees töötajatega. Vastupidine efekt kehtib aga klientide puhul, kus suhted ajas nõrgenevad, mille tõttu ettevõtte majandustulemused halvenevad.

Suhete tugevust töötajatega hinnati iga-aastaselt näiteks vallandamiste, hüvede ja boonuste jne. baasil ja suhteid klientidega kvaliteedi ja turvanõuete alusel. Tulemusmõõdikuks oli uuringus aktsia hinna/ettevõtte väärtuse muutus.

Uuringu autorite arvates joonistub seos ametiaja pikkuse ja kahanevate majandustulemuste tõttu välja õppimise baasilt. Ametiaja alguses kasutavad tippjuhid õppimiseks ja andmete kogumiseks nii ettevõtte siseseid kui ka väliseid kanaleid. Hiljem toetuvad nad peamiselt sisemistele allikatele ning kaotavad seepärast arusaamise turul toimuvast.

Lisaks on tippjuhid panustanud nii palju enda aega ja energiat ettevõttesse, et see muudab nad lõpptulemusena alalhoidlikeks ja riskikartlikeks. Teisisõnu muutuvad nad aja jooksul paremateks motiveerijateks ja inimeste juhtideks, kuid strateegia-alane võimekus väheneb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles