Hobuseliha skandaal puhub tuult Fairtrade'i tiibadesse

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Finduse veiselihalasanjed, mis sisaldasid suures koguses hobuseliha.
Finduse veiselihalasanjed, mis sisaldasid suures koguses hobuseliha. Foto: SCANPIX

Brittidel pole küll söögirahaga laristada, kuid kõigele vaatamata kulutasid nad 2012. aastal eetiliste Fairtrade’i toodete peale 20 protsenti rohkem.

Tõusutrend, mis lennutas Fairtrade’i kaupade müügi Suurbritannias 1,57 miljardi naela peale (1,83 eurot), tõotab jaanuaris puhkenud hobuseliha skandaali tuultes hoogsalt jätkuda – inimesed mõtlevad rohkem nende kaupade päritolu peale, mida nad endale ostukorvi pistavad.

«Kõige enam mõjutab arengut see, et inimesed hakkavad kahtlema üha odavama toidu tarbimise mõistlikkuses,» ütles Fairtrade’i kommertsdirektor Ashish Deo.

«Inimesed on hakanud arutama selle üle, kust kõik need asjad pärit on.»

Fairtrade'i tegevjuht Michael Gidney on seadnud eesmärgiks saavutada 2015. aastaks 2 miljardi naela müügitase.

Müügikasv tähendaks ka suuremaid tulusid põllumeestele – peamiselt väiketalude pidajatele tärkavatel turgudel.

Britannia marsib liikumise esireas, andes Fairtrade’i kogumüügist ligikaudu kolmandiku. Maailma lõikes saavad põllumehed ca 53 miljoni naela (62 miljoni euro) väärtuses Fairtrade’i lisatasu, mis lisandub kokkulepitud miinimumhinnale.

Ashish Deo sõnutsi on see «üks vana müüt», et Fairtrade’i kaup on kallim.

«Mõni toode võib ju kallim olla, peamiselt mõnede brändide hinnakujunduse tõttu. Aga valdava enamuse puhul see enam nii ei ole,» ütles ta.

Copyright The Financial Times Limited 2013 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles