Hobuseburger saavutas Financial Timesi pimetestis teise koha

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hobused.
Hobused. Foto: Urmas Luik

Teadlikult hobuselihast tehtud burger tuli Financial Timesi traditsioonilisel pimedegusteerimisel teisele kohale. Katses osales 10 samalaadset toodet.

Üks kolmest žüriiliikmest kiitis külmutatud hobuseburgereid  nende «küpse maitse» eest, millele lisandus «kerge ja igati teretulnud maksa mekk».

Pimedegustatsioon leidis aset Inglismaa kunstinõukogu esimehe Sir Peter Bazalgette’i kodus Londonis. Külalised teadsid, et üks burgeritest on hobuselihast – aga milline neist, seda mitte.

Täismahus avaldatakse katse tulemused alles märtsikuus.

Küll aga võime teatada, et esikoha napsas Waitrose’i käsitsi tehtud toode nimega Aberdeen Angus Steak Burger. Kaaslastest jäid aga kaugele maha Tesco Quarter Pounder Beef Burgerid ja Waitrose’i burgerid Essential British Beef Beefburger.

Sir Peter, kes burgerid külalistele üles soojendas, ütles, et maitses ise hobuseliha 30 aastat tagasi ja leidis selle «üsna maitsva» olevat.

Ta usub, et hobuseliha sattumise pärast toiduaineketti ei muretseta üksnes seetõttu, et esineda võib ka teisi tervisele ohtlikke rikkumisi. Kindlasti on oma roll ka iiveldustundel, mis tuleneb teadmisest, et inimene võib süüa midagi, «mida tavaliselt võetakse kui lemmiklooma», ütles ta.

Sir Peter serveeris üksnes liha, pannes kõrvale burgerit ümbritseva saia, salati ja maitseained. Ühe maitsja meelest oli hobuseburger «asjalik; tugevalt maitsestatud, ennekõike muskaatpähklitega». Teine jälle leidis, et see on «toitev, ehtsa sisikonna lõhna varjundiga kraam».

Sir Peter hankis kõnealuse hobuseliha Derbyshire’is baseeruvast internetipoest nimega  Exotic Meats, mis impordib hobuseliha Prantsusmaalt, Hispaaniast ja Itaaliast.

Firma, mis müüb ka sebra-, piisoni-, impala- ja kaameliliha, väidab, et pärast hobuselihaskandaali puhkemist on neile tekkinud tuhandeid uusi kliente. Exotic Meatsi veebileht lubab klientidele, et üheski nende hobuseburgeris ei leidu kübetki veiseliha.

Copyright The Financial Times Limited 2013 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles