LHV pensionifondide turuosa paisub tainana

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratsioon: graafika: Alari Paluots

Aktiivne müügitöö ja suured tootlused on paisutanud LHV pensionifondide turuosa kahe aastaga kaks korda.

Mõni päev tagasi puhkes sotsiaalmeedias diskussioon noorte müügiinimeste üle, kes taas kaubanduskeskustes külastajaid tülitavad ning üritavad neile LHV pensionifonde müüa. Valdavalt on diskuteerijad finantsteenuste niisuguse müügi vastu, aga tulemusi see siiski annab – LHV pensionifondid on aasta-aastalt turuosa võtnud ning praegu on neil üle 100 000 teise samba osakuomaniku.

Pensionikeskuse statistika kohaselt on LHV II samba turuosa kahe aastaga kahekordistunud ja jõudnud 16,6 protsendini.

Taunitud agressiivsus

LHV konkurendid kaubanduskeskustes tehtavat müügitööd heaks ei kiida. «Aktiivset müügitööd kaubanduskeskustes ei pea me endale kohaseks,» ütles SEB Varahalduse juhatuse liige Ülle Mathiesen. «Meie eesmärgiks on anda kliendile läbi terviknõustamise laiapõhjalist informatsiooni, et ta saaks teha pensionifondi valikul kaalutletud ja läbimõeldud otsuse, ja seda mitte üksnes tootluse põhjal minevikus,» lisas ta.

Danske Capitali juhatuse esimees Silja Saar taunis samuti agressiivset müüki, mis tema sõnul tuleb lõppkokkuvõttes klientidele kahjuks. «Siinkohal ühelegi konkurendile viitamata, tuues esile süsteemi võimaliku puuduse, märgin, et fondide turuosa ümbermängimise seisukohalt on turuosa võtjate huvides saada kliendid konkurentide juurest liikuma koos kogunenud varadega,» ütles Saar.

«Tasemel, kus müügi agressiivsus seljatab kliendi huvid, on see tegevus kogu süsteemi mõttes, aga eelkõige pensionikoguja seisukohalt taunitav,» lisas ta ja selgitas, et liiga sage fondide vahetamine koos kogunenud varaga fondide vahel liikudes võib kogumise mõttes viia isegi kolmandiku võrra väiksema lõpptulemini.

Swedbank teatas, et nemad on viimastel aastatel investeerinud pensionifondide sisu ja pakkumise arendamisesse ning jõulise müügiga pole kaasa läinud.

LHV pank on põhjendanud kaubanduskeskuses tehtavat agressiivset müüki sellega, et erinevalt suurtest pankadest pole neil pangakontorite laialdast võrku, mistõttu aktiivse müügitöö tegemiseks on kaubanduskeskused ainus võimalus.

Kõigil omad strateegiad

Kindlasti on LHV turuosa kasvu oluliseks põhjuseks ka II samba pensionifondide tootlused, mis on viimastel aastatel olnud konkurentidest selgelt paremad. Pensionikeskuse andmete kohaselt on LHV fondide tootlused konkurentidest suuremad nii erinevate strateegiate kui ka kestvuste järgi.

Nii on näiteks progressiivsete fondide 60 kuu (viie aasta) tootlus LHV fondil L 4,87 protsenti, aga kahe kõige suurema pensionifondi, SEB progressiivse ja Swedbanki K3 60 kuu tootlused on koguni miinuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles