Sinu juurde ei taheta tööle tulla? Äkki teed mõnda neist vigadest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööintervjuu.
Tööintervjuu. Foto: SCANPIX

Ettevõtjad ei oska sageli oma firmat vaadata töölesoovijate silmade läbi ning eneselegi teadmatult loovad endale kuvandit, mis mitte ei tõmba töölesoovijaid ligi, vaid hoopis peletab neid eemale.

CareerBuider toob ära mõned «ämbrid», millesse tööandjad ikka ja jälle koperdavad:

Sul on tööandjana vilets maine onlines. Tööandjad otsivad netist töölekandideerijate kohta infot ja täpselt sedasama teevad ka töölesoovijad firmade kohta. Mis sinu ettevõtte kohta netist «googeldades» välja tuleb? Mõne pahase kliendi kommentaar või pettunud töötaja kirumine? Ole teadlik sellest, mis netis sinu kohta leidub ning loo teadlikult oma ettevõttele onlines mainet.

Sinu veebilehekülg pole mobiilisõbralik. Suur hulk inimesi otsib tänapäeval tööd nutitelefoni kaudu ja kui sinu firma lehekülg ei ole nutitelefonisõbralik, siis saadad sa välja signaali, et oled ajast maha jäänud ja peletad niimoodi inimesi eemale.

Kirjavead. Sa tead, mis tunne on saada õigekirjavigadega CV-sid ja motivatsioonikirju? Tööotsijad tunnevad samamoodi, kui sinu postitused internetis on vigaselt kirjutatud. Kirjavead ei tekita just lugupidamist ja soovi sellesse ettevõttesse tööle minna.

Sinu värbamisprotsess on tülikas.  Arvatakse, et umbes kolmandik kandidaatidest, kes sooviksid sinu juures töötada, jätavad tööle kandideerimise just sellepärast pooleli. Mõnikord on põhjus selles, et «Kandideeri siit» nupp töökuulutuse juures on liiga väike. Teine levinud etteheide on ajakulu – kandideerimisprotsess on ajaliselt liiga pikk.

Sind pole sotsiaalmeedias. Hiljutine uuring näitab, et 54 protsenti tööotsijatest kasutab sotsiaalmeediat töö otsimiseks. See annab ettevõtetele tohutu võimaluse – mida rohkem infot sa sotsiaalmeediasse oma ettevõtte kohta paned, seda suurem on sinu eelis nende tööotsijate hulgas. Sa säästad ka aega, kui annad sotsiaalmeedias aimu oma ettevõttes valitsemast kultuurist ja väärtustest – just selle info põhjal otsustavad inimesed, kas nad võiksid sobida ettevõttesse ja kas neil üldse tasub kandideerida.

Sa küsid intervjuul imelikke küsimusi. Sinu meelest võib tunduda väga originaalne ja lahe küsida tööintervjuul kandidaadilt, mis on tema lemmikloom, kuid kandidaadid ei arva sellistest küsimustest midagi head. Kõige halvemal juhul tekitad sa inimeses oma imelike ja asjassepuutumatute küsimustega lihtsalt huvipuuduse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles