Autofirmade päästev müügiskeem

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autod.
Autod. Foto: ISSEI KATO/REUTERS

Mitmed Eesti autofirmad müüvad uued sõidukid pärast Eestis arvelevõtmist edasi Lääne-Euroopasse üritades nii müüginumbreid üleval ning töökohti alles hoida.


Kuigi riikliku statistika järgi oli märtsis Eesti kõige popim auto Hyundai Getz ja aprillis tõotab esikohale kerkida mõni Mazda mudel, vurab suur osa neist hoopis teiste Euroopa riikide teedel, kirjutab

Äripäev

.

Osa neljarattalisi võetakse paari päeva pärast Eestist arvelt maha ning reeksporditakse Saksamaale ja selle ümber asuvatesse riikidesse.

Kuna Euroopa Liidu seadus keelab siinsel importijal või edasimüüjal müüa uut autot konkureerivale turule, siis muutub arvelevõetud auto formaalselt kasutatuks ja selle edasimüümist tootja ei jälgi. Kuna nendel autodel ei ole läbisõitu, siis võib käsitleda neid Euroopas uute autodena.

Mazdade edasimüüja Inchcape Motorsi müügijuhi Meelis Kiileri kinnitusel on Mazda ARKst maha registreeritud autod tõesti reeksportinud. «Nendel juhtudel on tegeletud pigem probleemi lahendamisega. Eesti tarbeks tehasest tellitud autod, mida ei ole praegu enam võimalik sellises koguses Eestisse realiseerida, on müüdud Saksamaa kliendile,» ütles ta.

Hyndai Getzi Eestisse importiva Simetron Groupi müügidirektori Hindrek Männiku sõnul reekspordivad nad autosid Belgiasse ja Austriasse.

Männik lisas, et reeksporti on märtsi edetabelis osaliselt kasutanud vähemalt kümne esimese mudeli müüjad, kuid sellest ei taheta avalikult rääkida.

Männiku sõnul on reeksport samas ainus võimalus tagada inimestele töökohad ja tegevust jätkata. «Ettevõtetel on käive, pangad ei saa neid pitsitada pankrotihoiatusega ja kohaliku turu kliendid ei kannata.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles