Eesti Energia arvestas 40 000 inimese arve valesti

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maksuamet pidi töösturile maksma miljon eurot.
Maksuamet pidi töösturile maksma miljon eurot. Foto: SCANPIX

Eesti Energia börsihinnaga pakettide elektrihinna arvutuses ilmnes 0,01-sendine arvutusviga ning ettevõte saadab Muutuva ja Kombineeritud paketi valinud klientidele uued arved. Ettevõtte teatel on vigased umbes 40 000 inimese elektriarved.

Valeandmetega arved on kas suuremad või väiksemad kui tegelikult jaanuarikuus kulunud summa.

Kõik kliendid, kes on valinud kas Kindel elektripaketi või kel on kaugloetav elektriarvesti, on saanud korrektsed arved. Ettevõte vabandab klientide ees.

«Jaanuari kaalutud keskmise börsihinna arvutamisel tekkis meie hinnamoodulis tõrge, mille tõttu läksid börsihinnad ühe tunni võrra nihkesse. Kogu süsteemi töökindlus ja arvutuskäigud olid meil küll mitmekordselt üle kontrollitud, ent kuna viga tekkis alusandmetes, polnud seda võimalik kontrollide käigus tuvastada,» selgitas Eesti Energia müügi- ja teenindusdirektor Sten Argos arvutusvea tagamaid.
 

Muutuv paketi keskmine ühetariifne hind koos käibemaksu ja marginaaliga oli jaanuaris 5,41 s/kWh algselt teatatud 5,4 sendi asemel. Kahetariifse paketi puhul oli keskmine päevahind koos 5,97 s/kWh ja ööhind 4,73 s/kWh. Arvutusviga mõjutab ettevõtte teatel elektriarveid keskmiselt 4 eurosenti.

Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik selgitas, et 0,01 sendine arvutusviga on keskmine ja ei saa öelda, et kõik kliendid said suurema või väiksema arve. «Mõned kliendid said pisema, mõned suurema arve ja mõne arve ei muutunud,» lausus ta.  

Ülehomsest saavad uue arve ainult need Muutuv ja Kombineeritud pakettide kliendid, kelle elektriarve summa vea parandamisel muutub. Kliendid, kelle elektriarve ei muutunud, nendele Eesti Energia uut arvet ei saada. Parandatud jaanuari arvetelt viivist ei võeta. Klientidel, kelle arveid arvutusviga ei puuduta, toimub arveldusprotsess tavapäraselt.

«Meil on juhtunu pärast ääretult  kahju. Palume klientidelt vabandust. Seni oli esimene avatud turu arveldusperiood üle ootuste hästi sujunud. Arvelduses on täpsus ülioluline, mistõttu tühistame seni väljastatud Muutuv ja Kombineeritud pakettide arved, kus arve summa arvutusvea parandamisel muutub ning väljastame uued arved. Ühtlasi võtame kasutusele täiendavad kvaliteedikontrolli meetmed,» sõnas Argos.    

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles