Skype Eesti juht: palkame suhtumisi, õpetame oskusi

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tiit Paananen.
Tiit Paananen. Foto: Postimees.ee

«Kord tuli intervjuule täiesti töökogemusteta inimene, kes säravate silmadega rääkis, kuidas tahab satelliiti orbiidile viia. Võtsin ta kohe tööle. Aastaga arenes ta testijast tarkvaraarendajaks ning paar nädalat tagasi saadeti ka tudengisatelliit teele,» rääkis Skype Eesti kontori juht Tiit Paananen Excellence koolitus- ja arenduskeskuse värbamiskonverentsil.

Paananen rääkis, et Skype värbab palju ehk ca 40 protsenti inimesi võrgustikest. «Skype esimesed 100-150 inimest tulid kõik võrgustike kaudu, kuna meie kontori asukoht oli veel 2005ndal aastal saladus ja me ei saanud kedagi tööintervjuule kutsuda,» rääkis Paananen. «Nendel aegadel oli Skype veel üsna vähe levinud ja meie testküsimus oli, et «kas kasutad Skype`i?». Kui vastus oli eitav, siis oli tööintervjuu selleks korraks lõppenud.»

Eelmisel aastal palkas Skype Tallinnas 94 uut töötajat, kellest 2/3 on eestlased. «Me palkame suhtumisi ja õpetame oskusi,» ütles Paananen. «Meie nõudmised on üsna karmid ja tihtipeale inimesed ei saadagi meile CVsid, sest nad on ise otsustanud, et nad meile ei sobi.»

Paananen rääkis, et Skypes peetakse oluliseks uute töötajate meeskonda sobivust ja õigeid suhtumisi. «Eestlaste puhul on probleemne võime muutustega kaasa minna. Tihtipeale inimestel on mulje, et me oleme kuskile teel ja jõuame sinna ükspäev kohale. Tegelikult me ei jõua kuhugi kunagi kohale, vaid kõik koguaeg muutub. See suhtumine kui käed kukuvad küljele ja sa astud kõrvale, on meil väga taunitav,» sõnas Paananen. «Meie töötajad peavad olema valmis reisima ja töötama läbi ajatsoonide. Suhtlemise- ja esinemisoskused on see koht, kus eestlastel on veel palju arenguruumi. Nii mõnigi hea projekt on sahtlisse jäänudki, kuna inimene pole suutnud seda veenvalt esitleda.»

Paananen ise liitus Skypega just ettevõttes töötavate inimeste pärast. «Vaatasin, et isegi kui ma seal ettevõttes midagi ei tee, saan ikka targemaks,» ütles Paananen.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles