Õlletootjad otsivad nippe müügiedu saavutamiseks

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saku õlletehase pudeliliin.
Saku õlletehase pudeliliin. Foto: Toomas Huik

Eile tuli Saku õlletehas välja pommuudisega täiesti uudsest kristallfiltreerimise tehnoloogiast, mis tagab pudeliõlle värske maitse. Firma teatel tehakse selleks 70 miljoni krooni suurune investeering.



Seepeale teatas konkurent A. Le Coq, et neil on samasugune tehnoloogia juba ammu kasutusel ja see ei maksa üldse nii palju.



Saku peaõllemeister Enn Kärblane rääkis pressikonverentsil, et õlle retsept jääb samaks, kuid uue filtreerimisega väheneb termilise töötlemise negatiivne mõju ja märjukesel säilib vaadiõlle värske maitse.



«Nüüd ei ole Eesti mehel enam ühtegi argumenti naisele öelda, miks ta kodunt välja peaks minema, sest pudeliõlu on sama hea kui vaadiõlu mõnes pubis,» naljatas Kärblane. Seda õlut hakatakse villima uudsesse pika kaelaga pudelisse, mida mugav käes hoida.



Õlletehase juhatuse esimees Veli Pekka Tennilä ütles, et uue õlle abil loodab ta peatada Eesti õlleturu praeguse languse ja taastada Saku Originaali kaubamärgi liidriseisuse. Praegu kuulub see A. Le Coq Premiumile.



Tennila sõnul on Saku õlletehas viimase 12 kuu arvestuses Eestis siiski liider, talle kuulub 44,5 protsenti kodumaise õlleturu käibest. Eesti õlleturu maht oli eelmisel aastal kokku 119 miljonit liitrit ja see langes seitse protsenti.



A. Le Coqi õlletehase juht Tarmo Noop lausus seepeale: «Kahjuks mina erilist uudist ei näe. Meie kasutame samasugust filtreerimist oma õllede juures seitse või kaheksa aastat.»



«Läti tehases filtreerime kogu õlle, Eestis kasutame seda plastpudelite ja vaadiõlle puhul, klaaspudelites õlut igaks juhuks veel pastöriseerime, ehkki otsest vajadust pole,» selgitas Noop.



Ta ei usu, et konkurendid mingi väga erilise tehnoloogia kasutusele võtsid, sest nende tootjaid on maailmas vähe. Mikrofiltri kristallfiltriks nimetamine on tema sõnul pigem turundusnipp.



Saku reklaamitud 70 miljoni kroonisest investeeringust maksab filtrisüsteem Noobi hinnangul vaid neli miljonit krooni. Uued pudelid võisid maksta 16 miljonit krooni, ülejäänu kulus aga hoopis purgiliini ostmiseks, arvutas ta.



Noobi hinnangul ongi tähtsam hoopis uue pudeli kasutuselevõtt. See võib tema hinnangul Sakule kaotatud turuosa veidi tagasi anda. Samas võib see kaasa tuua taaraprobleemi, sest pole teada, mis saab vanadest ringluses olevatest pudelitest.



Noop ei nõustunud ka Saku turuliidriks nimetamisega. Nimelt olid uuringuagentuuri Nielsen andmetel veebruaris ja märtsis kahe õlletootja turuosad võrdsed, detsembris ja jaanuaris oli aga A. Le Coq ülekaalus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles