Komisjon tõmbas UPSi ja TNT Expressi ühinemisele kriipsu peale

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TNT kullerlennuk.
TNT kullerlennuk. Foto: Priit Simson

Euroopa Komisjon ei luba USA logistika ja kullerpostifirmal United Parcel Service (UPS) omandada oma Euroopa konkurenti TNT Expressi, kuna see tehing tooks Euroopas kaasa konkurentsisituatsiooni olulise halvenemise selles valdkonnas.

Euroopa Komisjon leiab, et ühinemine piirab konkurentsi 15s ELi liikmesriigis, kuna pärast tehingut jääks paljude riikide kullerpostiteenuse turule tegutsema vaid paar ettevõtet ning DHL oleks ainus alternatiiv ühendettevõttele. Tõenäoliselt ootaks kliente pärast sellist ühinemist ka hinnatõus.

Euroopa Komisjoni konkurentsipoliitika volinik Joaquín Almunia teatas pressiteates, et paljud Euroopa ettevõtted saadavad väikepakendeid just lennutransporti kasutavate kullerpostifirmadega ja neil on vaja, et kaubad jõuaksid saajani juba järgmisel päeval pärast postitamist. «Need ettevõtted kannataksid otseselt suurte kullerfirmade ühinemise tagajärjel, kuna see vähendab teenusepakkujate arvu ja toob tõenäoliselt hinnatõusu,» teatas Almunia. «Komisjon uuris põhjalikult UPSi pakkumist, kuid nende väljapakutust ei piisa, et lahendada tekkivaid tõsiseid konkurentsiprobleeme.»

Euroopas on neli ettevõtet, kes sarnast kullerpostiteenust pakuvad ja need on UPS, TNT, DHL ja FedEx. Viimasel on paljudes riikides aga nii väike turuosa, et ta ei avalda olulist konkurentsisurvet. Riiklikud postiteenistused seevastu konkureerivad vaid piiratud ulatuses ning nad ei ole võrreldavad suurte lennutransporti kasutavate kullerpostifirmadega.

Ühinemistehingu väärtuseks oleks olnud 5,2 miljardit eurot.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles