Eesti Raudtee remontis eelmisel aastal 40 km ulatuses raudteed

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee.
Raudtee. Foto: Priit Simson

Eesti Raudtee teatas, et remontis 2012. aastal kokku ligi 40 km raudteed. Lõppfaasi jõudsid mitmed Euroopa Liidu kaasfinantseeritud kontaktvõrgu rekonstrueerimistööd, mille tulemusel on kogu Tallinn – Tapa – Tartu – Valga raudteeliini ulatuses taastatud sõidukiirus reisirongidele 120 km/h ja kaubarongidele 80 km/h.

Raudteeinfrastruktuuri kohandamiseks kaasaegsete reisirongidega renoveeriti aastatel 2008 kuni 2012 üle 100 reisijate ooteplatvormi, neist 33 aastal 2012, ning remonditi 18,4 km raudteed Keila – Klooga – Paldiski liinil ning Vasalemma – Riisipere jaamade vahel.

2013. aasta investeeringud näevad ette tööde lõpetamise Keila – Riisipere ning Tapa – Narva liinil. Lisaks panustab Eesti Raudtee omavahendite arvelt sildade kapitaalremonti, hooldus- ja päästetehnika soetamisse ning elektrivarustuse uuendamisse.

Mullu alustatud reisiplatvormide rekonstrueerimistööd ja objektide heakorrastustööd Tallinn - Balti jaamast Laagrini ning Lilleküla kergliiklustunneli viimistlustööd  on kavas lõpetada 31. juuliks käesoleval aastal. 

Eurokõrgustele viiakse ka Kitseküla, Urda ja Padula ooteplatvormid. Rekonstrueerimistööd näevad ette Padula platvormi pikendamise 35-meetriseks ning Urda ja Kitseküla platvormide pikendamise 150-meetristeks. Nimetatud tööd peaksid samuti valmima 2013. aasta juuli lõpuks.

Käesoleva aastaga viiakse lõpule ka mullu augustis alustatud raudtee remondiprojekt «Tallinn – Keila – Paldiski ja Keila – Riisipere raudtee rekonstrueerimine», mida 80,61 protsendi ulatuses kaasfinantseeritakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist.

Projekti eesmärk on viia raudtee infrastruktuur Tallinn – Keila – Paldiski, Klooga – Klooga-Ranna ning Keila – Riisipere raudteelõikude jaamavahedel vastavusse sõidukiirustega kuni 120 km/h reisirongidele ja 80 km/h kaubarongidele, tagades seejuures ohutu ning väiksema vibratsiooni- ja müratasemega rongiliikluse.

Koos rööbasteede renoveerimisega teostatakse vajadusel remondilõikudel asuvate raudteeülesõidukohtade katte remont.

2013. aasta novembriks on kavas remontida 27,9 km raudteed järgmistel lõikudel: Valingu – Blokkpost 89 I peatee, Keila – Vasalemma – Riispere, Klooga – Klooga-Rand.

Reisijate turvalisuse tõstmiseks planeeritakse ooteplatvormide rekonstrueerimist ka Kardina, Rakvere, Kabala, Kiviõli, Kohtla, Jõhvi, Oru, Vaivara ja Narva jaamas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles