Ministeerium: laadijate standardi osas pole paanikaks põhjust

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaadimispunkt.
Kiirlaadimispunkt. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Euroopa Komisjon tegi eile ettepaneku kehtestada liidusisene elektriautode laadimispistiku standard, millele Eestis kasutatav ei vasta. Majandusministeeriumi kinnitusel ei ole paanikaks põhjust ning ei ole alust arvata, et olemasolevad kiirlaadiajad tuleks lammutada.

«Esiteks ei ole see otsus, vaid alles Euroopa Komisjoni ettepanek, mida alles hakatakse arutama,» lausus majandusministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Rasmus Ruuda.

Tema sõnutsi ei ole ka põhjust karta, et Eesti peab hakkama juba rajatud 148 laadimispunkti välja vahetama. Ruuda märkis, et võimalik on kasutada ka nn kombijaamasid, kus on kasutusel erinevad standardid.

Komisjon tahab rajada kogu Euroopas alternatiivkütuse tanklad, mille projekteerimine ja kasutamine tugineks ühtsetele standarditele. Komisjoni memo järgi on probleem selles, et alternatiivsetel kütustel liikuvate autode kasutamine ei edene. Ja põhjused on lihtsad: autod on kallid, tarbijad ei ole neist huvitatud ja puudub ka laadimiseks vajalik taristu.

Komisjoni ettepaneku järgi peaks iga liikmesriik rajama minimaalse arvu laadimispunkte, kus kasutatakse ühtsele standardile vastavat pistikut. Eesmärk on rajada piisav arv laadimispunkte, nii et ettevõtted hakkaksid masstoodanguna välja laskma mõistliku hinnaga autosid. Standard on vajalik, et näiteks Itaalia auto­omanik ei oleks Eestis fakti ees, et ta siin oma elektriautot tankida ei saa.

Komisjoni plaani järgi peaks Eestis 2020. aastaks olema 1000 laadimispunkti.

Ühtse standardi mõte on, et kõik liikmesriikide kodanikud saaksid oma elektriautoga vabalt sõita ühest riigist teise laadimise pärast muretsemata. Komisjoni teatel valiti Combo standard, sest see on Euroopas kõige levinum. Eestiga sarnases olukorras on ka Prantsusmaa.

Euroopa Komisjon hindab oma plaanidele vastava elektriautode laadimispunktide ühtse võrgu loomise kuludeks kaheksa miljardit eurot. Komisjoni ettepaneku järgi peaks laadimispunktide ühtsed standardid olema loodud ja rakendatud 2015. aasta detsembriks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles