Euroopa Liit tahab kehtestada Eestile sobimatut elektriauto kiirlaadija standardit

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektriautode kiirlaadija.
Elektriautode kiirlaadija. Foto: Mihkel Maripuu

Euroopa Komisjon tegi täna ettepaneku kehtestada liidusisene elektriautode laadimispistiku standard. Üllal eesmärgil on aga üks probleem - standardiks valiti pistik, mida Eesti ei kasuta.

Arvestades, et Eestis on tänaseks paigaldatud 148 kiirlaadijat, oleks üpris suur probleem, kui need kõik tuleks välja vahetada.

Ent praegu on veel tegemist ettepanekuga. Kredexi elektrimobiilsuse programmi juht Jarmo Tuisk selgitas, et komisjon pakub ühtseks standardiks nö Combo standardit, «mis isegi ei ole täna rahvusvaheliselt ametlik standard, rääkimata sellest, et seda kasutaks täna ükski Euroopa turul olev elektriauto.» Eestis on kasutusel CHAdeMO-nimeline kiirlaadimisvõrgustik.

«Tänane seis on selline, et erinevad liikmesriigid on hoopis investeerinud CHAdeMO kiirlaadimisvõrgustikesse ja see kinnitatakse rahvusvaheliseks standardiks selle aasta keskpaigas,» märkis Tuisk.

Ühtse standardi mõte on, et kõik liikmesriikide kodanikud saaksid oma elektriautoga vabalt sõita ühest riigist teise laadimise pärast muretsemata. Combo standard valiti komisjoni kinnitusel sellepärast, et see on Euroopas kõige levinum. Komisjoni teatel olevat Eestiga sarnases olukorras ka Prantsusmaa.

Mis saab, kui EL ka sobimatu standardi heaks kiidab, ei osanud Tuisk täna spekuleerida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles