Koolitusfirma köögipoolelt: 9 eri liiki keerulisi kliente

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haige.
Haige. Foto: Caro / Scanpix

Tõepoolest, on kliente, kellega koostöö osas soovitatakse koolitajatel tähelepanelik olla või mõnel juhul lausa vältida, sest nendega võtab tulemusteni jõudmine rohkem aega või halvimal juhul tulemusi ei saavutatagi.

Võimaldame siinkohal piiluda meie töö köögipoolele, kirjutatakse Novi arengukeskuse blogis.

Keerulised kliendid võib tinglikult jagada üheksasse kategooriasse:


Klient ilma eesmärgi või missioonita: Selline klient tuleb coachi juurde ilma igasuguse nägemuseta, mida ta tahab. Keegi teine ei saa inimesele seda ette öelda, küll on aga sihi selgitamiseks olemas vastavad tehnikad.
 

Parandamatu märter: Klient, kes tuleb juurde jutuga, et ta tahab ja peab tegema oma elus suuri muutusi, aga mitte enda vaid oma partneri, perekonna, tööandja või kellegi teise pärast. 

Klient, kes on kõigeks liiga vana: Inimene, kes iga uue mõtte või võimaluse kohta arvab, et ta on selleks juba liiga vana ja «ega vanale koerale enam uusi trikke ei õpeta». Reaalne vanus ei omagi siinkohal mingit tähtsust vaid pigem inimese sisetunne.

Klient võltseesmärkidega: Inimene, kellel on küll mitmeid eesmärke ja ambitsioone, kuid aja möödudes selgub, et need on midagi, mida ta arvab, et on oluline tahta, mitte aga tema tegelikud soovid. Võltseesmärkidega on meil väga raske või praktiliselt võimatu ennast siduda ning neid ka saavutada.

Klient perekondlike kohustustega: Inimene, kes ei saa oma edenemiseks või karjääriks vajalikke tegevusi teha, sest ta peab enda huvid perekonna nimel ohvriks tooma. Siinkohal ei ole küsimus perekondlikes kompromissides vaid pigem hirmus, näiteks ebaõnnestumise ees. Perekondlikud kohustused on väga hea vabandus nii iseendale kui teistele.

Klient, kes usub, et ühel päeval ta võidab loteriiga ja see muudab kõik tema elus: sisuliselt peaks lahendus tulema temast väljastpoolt, kui suur on aga selle tõenäosus?

Klient, kes on oma materiaalse edu vang: ta soovib midagi hingele, aga talle tundub, et tal pole mingil juhul võimalik vähendada oma materiaalseid hüvesid.

Adrenaliinisõltlane: töötab liiga palju, puhkab liiga vähe ning elab ühest kriisist (reeglina
tööalasest) teise. Tal on väga raske millessegi süveneda või aega maha võtta.

Klient, kes ei tule oma elus muutusi tegema vaid teenust saama: «ravige mind» suhtumine.


 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles