Tallinna trammihankega on jaanuari keskpaigani «time out»

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna halduskohus otsustas reedel pikendada tuleva aasta jaanuari keskpaigani esialgset õiguskaitset, millega keelas Tallinna Linnatranspordi AS-il sõlmida hankelepingut uute trammide ostmiseks.

Kohus arutas reedel Šveitsi päritolu Stadler Bussnang AG kaebust, millega ettevõte nõuab Tallinna uute trammide hankel enda pakkumise hanke tingimustele vastavaks tunnistamist ning hanget puudutava Tallinna Linnatranspordi otsuse ja riigihangete vaidlustuskomisjoni otsuse osalist tühistamist. Halduskohus keelas varasemalt esialgse õiguskaitsega 13. detsembril Tallinna Linnatranspordil hankelepingu sõlmimise 29. detsembrini.

Tallinna halduskohtu pressiesindaja ütles BNSile, et kohus pikendas esialgset õiguskaitset 15. jaanuarini ja teeb Stadleri kaebuses otsuse teatavaks esmaspäeval.

Suvel väljakuulutatud hankega on kavas osta uusi tramme Tallinna 4. liinile number 4, selle eeldatav maksumus on 44,25 miljonit eurot, mille eest ettevõte soovib saada vähemalt 15 uut trammi. Tallinna Linnatranspordi AS tunnistas hankel edukaks teise pakkuja, Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarrile S.A (CAF) pakkumise ja leidis, et Stadleri pakkumine ei vastanud tingimustele.

Riigihangete vaidlustuskomisjon tunnistas 10. detsembril Stadleri vaidlustuse peale kehtetuks CAF-i võidu hankel ja ettevõtte pakkumise hanketingimustele vastavaks tunnistamise. Samas ei muutnud komisjon Tallinna Linnatranspordi otsust, millega tunnistati Stadleri pakkumine mittevastavaks.

Stadler Bussnang AG esindaja advokaat Triin Väljaots ütles, et CAF-i puudutavas osas ei ole vaidlustuskomisjoni otsust edasi kaevatud. «Seega on otsus CAF-i osas jõustunud,» ütles Väljaots.

«Stadler vaidlustas otsuse Stadleri pakkumise mittevastavaks tunnistamise kohta, kuna Stadleri hinnangul vastab pakkumine hankija kehtestatud kriteeriumidele,» selgitas Väljaots.

Tallinna Linnatransporti esindav Lextali advokaadibüroo vandeadvokaat Alar Urm on varem öelnud, et Stadler pakkus tramme, mis ei vasta hanketingimustele ei uste arvu ega uste mõõtmete osas, samuti puudub Stadleri trammi reisijateruumis kliimaseade. Vaidlustuskomisjon leidis, et Stadleri pakkumine rikub viit hanketingimust.

«Stadler ei vaidlustanud hanketingimusi, mis kirjeldavad ostetavat trammi. Samas pakkus Stadler hanketingimustele mittevastavat trammi ja on ekslikul arvamusel, et selle vea eest on vastutav hankija või konkurent,» ütles Urm.

Urmi selgituse kohaselt ei vaidlustanud Tallinna Linnatransport riigihangete vaidlustuskomisjoni otsust ja seega ei ole praegu kehtivat otsust vastava ja eduka pakkumise kohta. Siiski on nii Tallinna Linnatranspordi kui riigihangete vaidlustuskomisjoni tuvastatud viis olulist puudust Stadleri pakkumises tema sõnul ilmsed ning Stadleril puudub seetõttu kohtus eduperspektiiv ja võimalus antud hankemenetluses edaspidi osaleda.

Tallinna Linnatransport riigihangete vaidlustuskomisjoni otsust ei vaidlustanud. Vastavalt otsusele peab Tallinna Linnatransport CAF-i pakkumist uuesti hindama ning seda ettevõte Urmi sõnul ka teeb.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles