Tarbijakaitseamet: jõulude ja laenutoodete seostamine reklaamis on ebaeetiline

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirlaenu reklaam
Kiirlaenu reklaam Foto: Raigo Pajula

Aeg ajalt kuuleb raadiost ja näeb ka televisioonist reklaame, kus kiirlaenufirmad kutsuvad jõuludeks soovitud kinke ostma nende firmadelt võetud laenuraha eest. Jõulude ja finantsteenuste seostamine reklaamides on ebaeetiline, kinnitas tarbijakaitse tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Turetski sõnutsi saatis amet tänavu võimalikele finantsteenuse pakkujatele ja võimalikele reklaamijatele meeldetuletuse finantsteenus reklaami nõuete kohta, mis sisaldas  ka  seisukohta, et jõulude ja finantsteenuse seostamine on ebaeetiline.

Turetski märkis, et võrreldes möödunud aastaga on tänavu olukord jõulueelsete reklaamikampaaniatega parem, kuid 100-protsendiliselt see probleem ei kao.

«Kiirlaenude laenutemaatika on selline, kus kombatakse lubatu ja lubamatu piire,» lausus Turetski.

Turetski märkis, et sobimatute reklaamide kohta neil tänavu kaebusi tulnud ei ole, kuid tarbijakaitseameti töötajad jälgivad olukorda. Juhul, kui raadios või televisioonis on vastuoluline reklaam, saab selle peatada ning teha ettekirjutuse sellele kanalile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles