Huvi elektriautode järgi on Euroopas oodatust väiksem

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa Aasta Auto 2012 Opel Ampera.
Euroopa Aasta Auto 2012 Opel Ampera. Foto: SCANPIX

Kuigi Euroopa elektriautode turg kasvas 2012. aasta jaanuarist oktoobrini võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 130 protsenti, oli kasv ekspertide ennustustest väiksem, teatas Opel.

Elektriautode populaarsus erineb Euroopas Opeli andmetel riigiti üsna palju, seejuures tuleb silmas pidada, et autotootja andmed hõlmavad ka pistikhübriidide müügistatistikat.

Kui Saksamaal on vaid üks tuhandest müüdud autost elektriauto, siis naaberriigis Austrias on müüdud autodest kolm tuhandest elektrilised, Prantsusmaal on vastav näitaja 5 ja Hollandis koguni 8. Tipptegijaks Euroopas on Norra, kus müüdud tuhandest autost 30 on elektriautod.

Autotootja andmetel omas Ampera 2012. aasta jaanuarist kuni oktoobrini Euroopas müüdud elektriautode seas liidrina 21 protsendi suurust turuosa, esimest positsiooni loodetakse hoida ka aasta viimase kahe kuu jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles