Veokeid ähvardab taas piirang Tartu maanteel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklusmärgid, millega pikad aeglased veokid Tallinna-Tartu maanteelt Piibe maanteele ja teistele väiksematele teedele juhtida, on Tallinna külje all Kosel OÜ Üle laos eelmisest korrast ootel.
Liiklusmärgid, millega pikad aeglased veokid Tallinna-Tartu maanteelt Piibe maanteele ja teistele väiksematele teedele juhtida, on Tallinna külje all Kosel OÜ Üle laos eelmisest korrast ootel. Foto: AFP / Scanpix

Tõenäoliselt pole veoautodel sügisest reede pärastlõunal Tallinna-Tartu maanteele asja, sest maanteeamet kavatseb neile seal taas liikumispiirangu kehtestada.





Maanteeamet katsetas juba 2007/2008 sügistalvel üle 12-meetriste veoautode sõidu keeldu Tartu maanteel reedeti kella 13–20ni Jüri liiklussõlmest Kärevere ristmikuni. Keeld kehtestati ajal, mil päevad on lühikesed ning teed on täis lund ja pori, mis kõik vähendab nähtavust.



Maanteeamet oli tollal keelu tulemusega üldiselt rahul, ent kui piirang oli ühe talve kestnud, selgus, et veokiliikluse piiramiseks pole seaduslikku alust.



Praegu arutab aga riigikogu liiklusseaduse muudatusi, mis lubaks maanteeametil selliseid piiranguid kehtestada. Kui riigikogu seadusemuudatuse heaks kiidab, kavatseb maanteeamet juba sellest sügisest uuesti Tartu maanteel veoautodele reede õhtuks liikumiskeelu seada, ütles maanteeameti peadirektori asetäitja Villu Vane.



Tema sõnul pole veel otsustatud, milline keeld täpselt tuleb, ent üldiselt on kavas kahe aasta tagune keeld taaskehtestada. Küll on aga võimalik, et piirang tuleb ajaliselt lühem ja see ei pruugi enam kehtida sama pikal teelõigul kui varem.



Vane lausus, et veoautode Tartu maanteelt mujale suunamine rahustas Tartu maanteel liiklust ja teistel teedel probleeme ei tekitanud, mistõttu piirang õigustas ennast.



Selle hinnanguga ei nõustu aga autoettevõtete liidu direktor Villem Tori. «Ega see meeldiv pole, kui tuleb muid teid kasutada,» lausus Tori. Tartu suunas on teisteks võimalikeks teedeks Piibe maantee ning sõita saab ka Rapla ja Viljandi kaudu, ent need teed on pikemad ja seal on autojuhtidel raske ka puhkamisvõimalusi leida.



Autojuhtide tööaeg on täpselt piiritletud ja sohvrid peavad kindla aja puhkama, ent Piibe maanteel pole Tori sõnul ühtegi puhkekohta ja ka Viljandi kaudu sõites puhkekohti napib.


Eelmine kord küsis maan­teeamet küll ka autojuhtide hinnangut, ent kuna autovedajatele piirangumõte ei meeldinud, seekord nende arvamust enam ei küsitud, ütles Tori.



Tori sõnul on praegu üldse näha suhtumist, et küll oleks hea liigelda, kui maanteedel veoautosid ei sõidaks. «Majanduse toimimine eeldab aga, et kaupu veetakse,» lausus Tori.



Kui palju autovedajatele reedeõhtune keeld maksma läheb, Tori hinnata ei osanud, ent maanteeameti tehtud arvutuste kohaselt tähendas kahe aasta eest üks õhtu veoautode sõidukeeldu autovedajatele hinnanguliselt 40 000–48 000 krooni lisakulu.



Maanteeameti andmeil muutus liiklus Tartu maanteel talvel 2007/2008 tänu piirangule märksa sujuvamaks kui talvel 2006/2007, ühtlasi oli liiklus piirangu ajal ohutum. Näiteks kerkis veokivabal maanteel veidi keskmine sõidukiirus ning seeläbi vähenes vajadus lubatust aeglasemalt sõitvatest autodest mööda sõita. Vähenes ka õnnetuste arv.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles