Tallinna Kaubamaja käive kasvas 3,7 protsenti

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osturallid kaubamajas.
Osturallid kaubamajas. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Kaubamaja kontserni selle aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 1,52 miljardit krooni ehk 3,7 protsenti enam kui aasta tagasi. Kaubamajade müügitulu kahanes viiendiku võrra.


Eelmise aasta esimese kvartali müügitulu oli 1,47 miljardit krooni.

Supermarketite müügitulu kasvas tänavu esimeses kvartalis 16 protsenti 1,1 miljardit kroonini, teatas ettevõte börsile.

Selveri kuu keskmine konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimeses kvartalis 5500 krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama erioodiga võrreldes 26 protsendi võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile 5900 krooni kuus, näidates eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 20-protsendilist langust.

Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp lausus, et Selveri keti müügiefektiivsusele avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus ja tarbimise vähenemine, uute kaupluste madalam müügiefektiivsus käivitusperioodil ning müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus eelmisel aastal laiendati müügipinda ligikaudu kaks korda.

Sel aastal avas Selver 2 uut kauplust Eestis, Narvas ja Tallinnas Kakumäel ning 1 uue kaupluse Lätis Kuldiga linnas. Kokku kasvas supermarketite ärisegmendi müügipind esimeses kvartalis 4 217 ruutmeetri võrra.
Selveri ketis kokku sooritati esimeses kvartalis 8 miljonit ostu, mis on 23 protsenti enam kui eelmise aasta samal perioodil.

Kaubamajade ärisegmendi 3 kuu müügitulu oli 276,2 miljonit krooni, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 21 protsenti. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 3 kuul 4000 krooni kuus, mis on 21 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Kaubamajade ärisegmendi müügitulu vähendas lisaks üldisele tarbimise vähenemisele Noortemaailma kolimine ning esimeses kvartalis alguse saanud ulatuslikud renoveerimistööd Ilumaailmas.

Kinnisvarade ärisegmendi 3 kuu müügitulu oli 12 miljonit krooni, kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 17 protsenti.

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta 3 kuu müügitulu oli 62,5 miljonit krooni. Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit vähem kui aasta varem samal perioodil. KIA sõiduauto turuosa Baltikumis on 2,2 protsenti, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 21 protsenti.

Selle aasta kolmel esimesel kuul langes Eesti autoturg 67 protsenti. KIA müük langes 70 protsenti, jättes sellega perioodi lõpuks KIA turuosaks 2,9 protsenti. Läti turg tegi esimese kolme kuuga läbi suurima kukkumise - koguni 77 protsenti, KIA sõidukite müük langes 91 protsenti. KIA turuosa Lätis oli esimese 3 kuu lõpus 1 protsent. Esimeses kvartalis langes Leedu sõiduautode turg 70 protsenti. KIA omab Leedu sõiduautoturust 2,1 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles