Veerandil peredest pole ligipääsu elektriturule

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Umbes veerandil majapidamistest pole kodus internetti, mis on ainus tõhus viis elektriturul sobivate hinnapakkumiste leidmiseks.

Eile pärastlõunal oli kõige soodsam fikseeritud hinnaga elektripaketi pakkumus Elektrimüügi ASil. Helistades aga firma infotelefonil, sai selgeks, et firma ei sõlmi meiliaadressita kliendiga lepingut.

Klienditeenindaja küll lubas uurida, kas on võimalik teha erand, aga kui arvesse võtta ka seda, et paberarve saamine on Elektrimüügi ASil ja ka 220 Energial tasuline, makstes poolest eurost kuni ühe euroni, siis on selge, et uued elektrimüüjad polegi huvitatud inimestest, kellel pole internetti.

Nii polegi ime, et Eesti Energia klienditeenindused on ummistunud, sest ainus peaaegu kogu riiki kattev kontorivõrk on pakkujaist vaid riiklikul energiafirmal. Eesti Energia pakub oma kaupa ka postkontoreis.

Kui eile Haapsalu postkontoris Eesti Energia müügimehi väisasin, sain teada, et kõige soodsam on valida Eesti Energia aastane fikseeritud hinnaga leping. Jaanuaris-veebruaris on hind juba palju kallim, teadis müügimees, kel oli võrdluseks pakkuda kohe ka Läänemaa võrgufirma Imatra pakkumised.

Imatra Elektri fikseeritud hinnaga pakkumus on tõesti praegu kallim kui Eesti Energial. Aga see-eest börsihinnaga seotud elektripaketi juurdehindlus on Imatral madalam kui Eesti Energial. Müügimees seda ei öelnud ega pidanudki ütlema.

Arvutikasutajal on lihtne vaadata hinnavõrdlusportaalist pakkumisi, mis ka muutuvad iga päev. Peale selle saab inimene elektrimüüjate e-teeninduste kaudu küsida endale personaalset pakkumist, mis võib olla mõnevõrra soodsam letihinnast.

Hinnad muutuvad kiiresti. Kui selle nädala alguses oli fikseeritud hinnaga pakkumistest tõepoolest soodsaim Eesti Energia aastane leping, siis eile oli sajandiksendi võrra soodsam juba Alexela suurosalusega Elektrimüügi ASi pakkumus.

Kui arvutit pole, siis enda  pakkumustega kurssiviimiseks jäävad telefon ja jalad. Kui Eesti Gaasi müügiesindused ka arvesse võtta, siis kahe elektrimüüja klienditeenindusega linnu on Eestis kümmekond. Teine võimalus on helistada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles