Facebookis ei saa privaatsust kaitsta vaid deklareeriva postitusega

Kalev Aasmäe
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: Elmo Riig / Sakala

Viimastel päevadel on Facebooki suhtlusvõrgustikus levinud sõnum, mida postitades peaks kasutajad väidetavalt saama kaitsta oma suhtlusvõrgustikus avaldatava info autoriõiguseid, paraku ei oma see aga mitte mingit juriidilist jõudu.

Jagatava sõnumi sisu on Facebookile teatamine, et suhtlusvõrgustikul on rangelt keelatud avaldada, kopeerida või muul moel väärkasutada antud kasutaja profiilile postitatud konfidentsiaalset informatsiooni, kirjutab Forbes.

Kuigi jagatava sõnumi erinevates variantides viidatakse lõpus ka konkreetsele seadusele või rahvusvahelisele konventsioonile, ei oma see autoriõiguste deklaratsioon profiili seinal aga mingit juriidilist jõudu.

Facebooki ja kasutaja suhteid reguleerivad profiili loomisel ära toodud kasutajatingimused, millega nõustudes ei saa kasutaja neid hiljem muuta.

Facebooki kasutajad omavad suhtlusvõrgustikus loodava sisu autoriõiguseid piiratud määral ning see oleneb nende profiili privaatsussätetest. Facebookil on kasutajatingimustest lähtuvalt õigus kasutada kogu kontol varjamata jäänud informatsiooni enda tahte kohaselt. Näiteks võib suhtlusvõrgustik oma äranägemise järgi kasutada kõiki «avalikuks» märgitud postitusi, pilte ja videosid.

Kasutaja ja Facebooki vahelise konto loomisel tehtud intellektuaalomandi kasutamise leping lõpeb loodud sisu kustutamisel või kasutajakonto kustutamisel (kusjuures ka siis võivad kasutaja poolt postitatud sõnumid suhtlusvõrgustikku alles jääda).

Facebook teeb aeg-ajalt muudatusi oma privaatsuspoliitikas. Praegu aktuaalse uue muudatuste ettepaneku järgi ei laseks suhtlusvõrgustik enam kasutajatel hääletada muudatuste tegemise poolt või vastu, põhjendades seda kasutajate varasema vähese huviga hääletamise vastu.

Viimasest juunikuus toimunud hääletusest võttis osa vaid  342 632 inimest, mis on mikroskoopiline osa Facebooki rohkem kui miljardilisest kasutajaskonnast. Seejuures lisab suhtlusvõrgustik praeguse ettepaneku läbiminemise puhul kasutajatingimustesse ka klausli, mille puhul võib see jagada kasutajate poolt avaldatavat avalikku infot ka oma koostööpartneritele.

Arvamusi tehtavate muudatuste kohta suhtlusvõrgustikus saab edastada Facebookile kuni 28.11 sellel leheküljel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles