Esimene uus rong asus Eesti suunas teele

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Sel nädalal asus koduteele Elektriraudtee esimene uus rong, mis on Stadleri sõnul peagi jõudmas Valgevene-Läti piirile.

Elektriraudtee müügi- ja kommunikatsioonijuhi Norbert Kaareste sõnul kulgeb rongi teekond marsruudil Poola – Valgevene – Daugavpils – Riia – Valga - Tallinn.

«Rongitootja on avaldanud arvamust, et teele saadetud uus rong võiks meie depoosse jõuda järgmise nädala lõpuks,» sõnas Kaareste.

Esimese uue rongina saabub Eestisse Stadler FLIRT neljavaguniline elektrirong. Elektrirong tarnitakse Elektriraudtee depoosse, kus Stadler alustab ettevalmistusi rongi katsesõitude korraldamiseks. «Jaanuarikuus võib näha juba uusi oranže reisironge Harjumaa raudteedel oma esimestel katsesõitudel,» sõnas Kaareste.

Esimene võimalus uue rongiga reisida tekib 2013. aasta juunikuu lõpus, mil Elektriraudtee alustab olemasoleva veeremi väljavahetamist uute FLIRT reisirongide vastu.

Elektrirongide maksumusest finantseerib 85 protsenti Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond. Hanke tulemusel soetab Elektriraudtee Stadler Bussnang AG-lt kuus 4-vagunilist ja kaksteist 3-vagunilist elektrirongi. Lisaks võtab Elektriraudtee kapitalirendile Stadler Bussnang AG-lt kuus 2-vagunilist, kuus 4-vagunilist ning kaheksa 3-vagunilist diiselrongi.

Hanke raames soetab Elektriraudtee ka kõik vajalikud depooseadmed ning viie aasta varuosad kogu rongipargile. Koos rongide tarnega kaasneb tootjal ka kohustus koolitada välja kõik Elektriraudtee rongijuhid ja depoopersonal.

Hangitavate elektri- ja diiselrongidega asub Elektriraudtee teenindama üleriigilist reisirongiliiklust, teostades ka rongide remonti ja hooldust Elektriraudtee AS Pääsküla depoos. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles