Viie aasta pärast võib Eestis olla pea kaks korda rohkem kaubanduspinda

Gert D. Hankewitz
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinnas Peterburi teele kavandatav kaubanduskeskus.
Tallinnas Peterburi teele kavandatav kaubanduskeskus. Foto: Pro Kapital

Täna toimuval rahvusvahelisel kinnisvarakonverentsil esitatud andmete järgi võib viie aasta pärast Eestis olla 91 protsenti enam kaubanduspinda kui praegu. 

Seda eeldusel, et kõik uued kaubanduskeskuste projektid realiseeruvad.

Praegu on Eestis kaubanduspinda 370 000 ruutmeetrit. Aastal 2017 võib seda olla juba 706 400 ruutmeetrit.

Ent miks on eestlastele nii palju ostukeskusi tarvis? Tallinnas Peterburi teele suurt uut kaubanduskeskust arendava Pro Kapitali juhi Allan Remmelkoore sõnul seepärast, et paljud praegused kaubanduskeskused on projekteeritud 1990ndate lõpus või 2000ndate alguses ning mõne aasta pärast on need juba aegunud. Uue keskuse ehitamisel saab aga rakendada neid teadmisi, mida viimase kümne aasta jooksul õpitud on.

Lasnamäele suurt ostu- ja vabaajakeskust planeeriva ELL Kinnisvara juht Aldo Dapon kaitses oma plaane sellega, et Ida-Tallinnas puudub suur keskus, kus lisaks ostlemisele saab ka vaba aega veeta. Selle tühimiku lubas Dapon täita.

Rimi Balticu kinnisvaradirektor Ruth Laatre sõnas samas, et näiteks hüpermarketite turg on Eestis juba täis ning viimased tõmbavad end ka kokku.

«Ja seda just tööstuskauba osas. Nende müük on järjest vähenemas. Aastaid tagasi müüsime televiisoreid hüpermarketis, praeguseks on spetsialiseerunud poed selle nišši üle võtnud. Sama on juhtumas rõivakaubandussektoris,» tunnistas Laatre.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles