TTÜ tudengid: Silicon Valleys Eesti vanasõnad ei kehti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Helen Tiitma, Märt Lepik, Kristjan Ahven ja Alina Kester Google kontoris.
Helen Tiitma, Märt Lepik, Kristjan Ahven ja Alina Kester Google kontoris. Foto: Erakogu

Juba traditsiooniliseks kujunenud ärimudelite võistlus Tallinna Tehnikaülikoolis viis ka sel sügisel San Francisco innovatsioonilinnakusse Silicon Valleysse grupi noori TTÜ magistrante, kes Ameerikas ka oma globaalse heategevusportaali Benefactory ärimudelit tutvustasid.  Kristjan Ahven (27), Alina Kester (23), Märt Lepik (24) ja Helen Tiitma (25) said oma ärimudelile palju positiivset tagasisidet. Ühtlasi innustas noori Ameerika idufirmade seas domineeriv arusaam, mille kohaselt firmade loomisel kehtib traditsioonilisele ärimudelile vastupidine põhimõte: üheksa korda lõika ja üks kord mõõda.

TTÜ magistrandid käisid EASi toel San Franciscos tänavu septembris, et tutvustada sealsetel kohtumistel investeerimispankuritele ja teistele idufirmade arendajatele oma heategevuslikku ärimudelit Benefactory. Samuti sisaldas väga tiheda graafikuga reis Stanfordi ja Berkley ülikoolide loengute külastamist, et õppida juurde uusi nippe maailma oma äriga vallutamiseks.

Noorte poolt välja mõeldud Benefactory ärimudel võitis tänavu kevadel TTÜ sisese ärimudelite konkursi ja näeb ette globaalse heategevusliku portaali loomist. Portaal hakkaks vahendama erinevate suurkorporatsioonide ja filantroopide annetusi maailmas aktuaalsete heategevusprojektide rahastamiseks.

«Tahame aidata suurkorporatsioonide rahajagamist muuta läbipaistvamaks ja kõigile arusaadavamaks, sest praegu kulutavad ettevõtted heategevusele samuti suuri summasid, kuid inimesed ei tea neist kulutustest suurt midagi,» selgitas Kristjan. «Meie idee on muuhulgas hakata selle veebilehe külastajatele jagama ihaldusväärseid auhindu, kaasata sellega portaalile suur lugejaskond ning lasta lugejail endil valida välja, milline heategevusprojekt vääriks enim suursponsorite toetust.»

Mida aga noored TTÜ magistrandid paari nädala jooksul  Silicon Valleys õppisid ja edasiseks eluks kõrva taha panid? Siinkohal mõned mõtted nende endi suust:

·         Idufirmade maailmas tuleb lahendused töötada välja võimalikult väikese ajaressursiga, et saaks neid testida ning edasist arendustööd planeerida ja seejärel investoritele tutvustada. Või siis teema igaveseks maha matta. Optimaalseks ajakuluks ühe mobiiliaplikatsiooni testimisel peetakse 14 päeva. (Kristjan)

·         Edu ei saavuta vaid need, kes liiga kaua planeerivad. Seepärast kehtib pigem Eesti vanasõnale vastupidine reegel: üheksa korda lõika ja üks kord mõõda. (Märt)

·         Enne kui oma ärimudelit riskikapitalistidele tutvustada, peab ikkagi valmis olema ka prototüüp ja ette näidata esimesed tänulikud kliendid. Muidu ei võta keegi sind tõsiselt. (Helen)

·         Maailmas ringleb tuhandeid suurepäraseid äriideid, kuid rahastajatele pakub huvi vaid suurepärase idee väga hea teostus. (Alina)

·         Silicon Valleys ei kohta inimesi, kes oma suure eduga kiitleksid, küll aga palju neid, kes oma ebaõnnestumisi jagavad. Läbikukkumine pole seal häbiasi, seni kuni sellest osatakse õppida ja järeldusi teha. (Kristjan)

·         Startupindus pole niivõrd rahategemise kuivõrd elustiili ja maailmavaate küsimus: usinamad suudavad teha ja põletada kiiresti läbi kümneid startupe aastas. See ongi selle mõte, sest nii on lootust jõuda  ka ühe geniaalse ja raha sissetoova ärimudelini. (Alina)

·         Stanfordi ja Berkley ülikoolides seisnevad tunnid sageli õpilaste poolses õppejõudude piiramises ja neile kümnete küsimuste esitamises. Ja ka pärast tunde istutakse koos ja diskuteeritakse koos õppejõududega elavalt edasi, mitte ei minda ruttu koju. (Helen)

·         USAS on energia teine: midagi ei tehta põlveotsas ja tagasihoidlikult, vaid kõike võetakse ikka kohe suurelt ette. (Alina)

·         Silicon Valleys õppimise kogemus on sedavõrd unikaalne ja kindlasti õpingute kõrghetk. Ka ainuüksi selle õppereisi nimel tasub käia TTÜ magistrantuuris. (Alina)

·         Rahvusvaheliste riskikapitalistide jaoks pole Eesti mingi koht, kuhu investeerida. Samuti mitte Euroopa. Küsimus on, kas sul on kontor Silicon Valleys ja ka seal loeb, millisel tänaval su kontor asub. Kui sind seal pole, oled jäädavalt unustatud. (Märt)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles