Raasuke: üllatav, et Estonian Airi sarnane kollektiivleping on Eestis olemas

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke (paremal) ja lennufirma uus juht Jan Palmer kolmapäeval pressikonverentsil
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke (paremal) ja lennufirma uus juht Jan Palmer kolmapäeval pressikonverentsil Foto: Liis Treimann

Minu kogemuse järgi julgen öelda, et Estonian Airis on üks kõige kaugemale ulatuv ja kõige piiravamate tingimustega kollektiivleping, tõdes lennufirma nõukogu esimees Erkki Raasuke.

«See oli mulle suureks üllatuseks, et meie riigis, meie oludes midagi sellist eksisteerib,» tõdes Raasuke Kuku raadio saates Nädala tegija vastuseks küsimusele, kas Estonian Airi töötajad saavad aru, mis seisus ettevõte tegelikult on.

Raasukese sõnul ei saa tuleviku Estonian Air olla ehitatud nendele müüridele, mis seal täna on, kui me räägime personalist. Raasuke märkis, et lennufirmas ei saa rääkida olukorrast hea versus halb, vaid ümber on vaja ehitada kogu töösse suhtumise filosoofiat. «Midagi on viltu läinud,» lausus Raasuke märkides, et teise nõukogu liikmega suvel ettevõttes analüüsi tehes jõudsid nad järeldusele, et ettevõte on ilmselgetes raskustes. «Düsfunktsionaalne olulistes plokkides,» lausus ta.

Raasuke möönis, et sellest on ebamugav rääkida, sest ta on ka ise osa ettevõttest, kuid see on sedavõrd oluline, et sellest tuleb rääkida. «See on kasvanud pikkade aastate jooksul ja meil kahjuks ei ole pikki aastaid, et seda tagasi keerata, muutused peavad toimuma kiiresti,» lausus ta.

«Ettevõte praegu kindlasti jätkab,» kinnitas Raasuke, kelle sõnul on ettevõtte juhtkond keskpikkade arenguplaanidega väljatuleku lõpusirgel. Raasuke märkis, et arenguvariantide arvud on tänaseks vähenenud. «Hirmsasti tahaks olla 15 kuud tagasi ja olla nende võimaluste ja probleemide ees, mis siis olid,» lausus Raasuke.

«Parim, mis saame teha, on see, et saame keha väiksemaks teha ja olla väike fokusseeritud lennufirma,» rääkis Raasuke.  «See võimalus on olemas, aga nõuab palju tööd,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles