Bondi film kui reklaamikanal

Andrus Karnau
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näitlejad Ralph Fiennes, Daniel Craig ja Bérénice Marlohe «Skyfalli» esilinastusel Londonis.
Näitlejad Ralph Fiennes, Daniel Craig ja Bérénice Marlohe «Skyfalli» esilinastusel Londonis. Foto: AP/Scanpix

Eelmisel teisipäeval esilinastus Londonis järjekorras 23. Bondi film «Skyfall», mille peaosas Daniel Craig. Turundusinimestel on praegu kiired päevad, sest uus film peab andma lisaväärtust paljudele toodetele üle kogu maailma.



Kuigi Eestis linastub «Skyfall» alles selle nädala neljapäeval, on siinmail piisavalt ärimehi, kes on filmi juba näinud. Nii kutsus Fujitsu eelmisel nädalal Põhjamaade äritegelasi Helsingisse, kus firma korraldas klientidele siin- ja sealpool lahte spetsiaalse esilinastuse.

«Minule meeldis film väga,» ütles Fujitsu Eesti müügidirektor Ülle Kivirähk. «Vana kooli film – hästi äge, stiilne ja võimas.»

Fujitsu oli kutsunud Helsingisse spetsiaalsele linastusele potentsiaalseid kliente kõikidest Põhjamaadest ja ka Eestist. Fujitsu tehnoloogiavidinaid otseselt Bondi filmides ei näe, sest selle õiguse on broneerinud endale Sony. Mäletate ikka veel mobiiltelefoni, mida Daniel Craig oma esimeses osatäitmises kasutas?

Film lisab väärtust
Kuigi kaubamärk otseselt filmis nähtav pole, usub firma Kivirähki sõnul ometi, et Bondi filmide sõnumi ja väärtuste abil õnnestub müüa ka Fujitsu tooteid. «Bondi filmide idee on intelligentne teenus ja teenistus ning ka meie tooted seostuvad ustavuse ja intelligentsete lahendustega nagu neid pakub Briti MI6,» rääkis Kivirähk.

Filmis nähtud väärtused kanduvad tootele ja see omakorda kasvatab rahulolutunnet, kui üks või teine kaubamärk koju osta.

Kõige enam kõneainet on Bondi fännide hulgas põhjustanud Hollandi õlletootja Heinekeni reklaam uues filmis. Heineken tasus selle eest, et rohelise sildiga õlu Bondi käes nähtav oleks kolmandiku uue filmi eelarvest. Guardian kirjutas, et Heineken toetas filmi 28 miljoni naelaga. Seda on peaaegu kolmandik filmi kogueelarvest – 94 miljonit naela.

Craig kommenteeris seda sõnadega, et see on õnnetu, aga hädavajalik tehing, et saada kokku rahasumma, mis on vajalik nii suure filmi tegemiseks ja reklaamimiseks. «Teeme koostööd paljude firmadega, sest vastasel korral poleks meil võimalik filmi teha,» märkis Craig.

Bond on olnud ju traditsiooniline peente kokteilide jooja. Õlu on midagi, mida on raske seostada kallite ülikondade, kalliskivide ja kaunite daamidega. Ent Bond on üllatanud ka varem. Bondi auto on aastaid olnud Aston Martin, väga kallis ja raskesti kättesaadav sport­auto. Craigi esimeses filmis sõitis kangelane aga Ford Mondeoga, mis on küll autoajakirjanike poolt hinnatud, aga ikkagi kõigest tavaline rahvaauto.

Kummardus Hiinale
«Skyfall» on märksa odavam film kui eelmine «Quantum of Solace», mille eelarve oli 125 miljonit naela. «Quantum of Solace’i» müügiedu ei saa küll läbikukkumiseks nimetada, kuid raha teenis film märksa vähem oma eelkäijast. Hiina on ainus piirkond, kus «Quantum of Solace» oli väga edukas.

Kriitikud märgivad, et «Skyfalli» stsenaariumis on sellega arvestatud. Võttepaigana kasutatud Shanghai peaks meelitama veelgi rohkem Hiina publikut.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles