Mida iga töötaja ootab oma juhilt

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemuselt oodatakse eelkõige tagasisidet ja inspireerimist.
Ülemuselt oodatakse eelkõige tagasisidet ja inspireerimist. Foto: SCANPIX

Palk on oluline, kuid kõrgemad palgad ei pane automaatselt inimesi paremini tööle. Palgatõus on nagu suuremasse majja kolimine – alguses tundub suur, kuid varsti täiesti normaalne.

Inc.com`i kolumnist Jeff Haden kirjutab kaheksast asjaolust, mida kõik töötajad oma juhilt ootavad ning mille vastu juht saab inimesed, kes tõsiselt hoolivad tema ärist.

Eesmärgid. Need tekitavad tervet konkurentsi, olgu siis või ainult iseendaga. Eesmärgid lisavad tähenduse ka kogu aeg korduvatele tegevustele ja rutiinsele tööle. Ilma mõtestatud eesmärgita on töö lihtsalt igav ja tüütu töö.

Vabadus. Autonoomia ja võimalus otsustada loob inimestes rahulolu. Kui vähegi võimalik, anna oma töötajatele vabadust välja töötada just endale parim töötamisviis. Nad teevad seda kindlasti.

Missioon. Me kõik tahame olla osa millestki suuremast. Su töötajad peavad teadma, mis sa tahad oma äriga saavutada. Kui vähegi võimalik, lase neil luua endile oma missioonid.

Luba panustada ja kaasa mõelda. Kõik tahavad pakkuda oma ideid ja ettepanekuid. Kui sa võtad töötajatelt võimaluse teha ettepanekuid või «tulistad» nende ideed maha ilma neid läbi kaalumata, lood roboteid. Kuid robotid ei huvitu sellest, mida nad teevad.

Tee töötajatele ettepanekute tegemine lihtsaks. Kui ideed ei saa töösse võtta, siis selgita, miks ei saa. Kindlasti ei saa sa rakendada kõiki töötajate ideid, kuid sa võid neile pakkuda tunnet, et nende ideid väärtustatakse ja nad kuulatakse ära.

Ootused ja muutused. Vähesed asjad tekitavad veel rohkem stressi, kui olukord, kus sa ei tea, mida sinu ülemus järgmisel minutil sinult ootab. Kui standardid muutuvad, siis tee nii, et kõigepealt sa räägid oma inimestele neist muutustest, mitte vastupidi.

Järjepidevus ja õiglus. Enamik inimesi lepib bossiga, kes on nõudlik ja kriitiline. Kuid ainult nii kaua, kuni ta kohtleb kõiki töötajaid niimoodi. Kui sul on vaja kohelda mõnd töötajat teistest erinevast, pead sa seda tegema õiglaselt. Selles on suur vahe.

Side töötajaga. Inimesed ei taha teha tööd lihtsalt palga pärast, nad tahavad tööd teha tööd koos inimestega ja inimestele. Hea sõna, huvi tundmine pere kohta, lihtne küsimus, «kas sa vajad midagi» on palju olulisemad kui koosolekud ja formaalne inimeste hindamine.

Tulevik. Tööta selle nimel, et sinu töötajatel oleks väljavaade areneda, olgu siis kasvõi ettevõttest välja. Kuidas teada saada, mida nad tahavad? Lihtne – küsi!

Töötajad hoolivad su ettevõttest, kuid ainult juhul, kui sina hoolid neist esimesena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles